eur:
411.21
usd:
394.16
bux:
79406.12
2024. november 22. péntek Cecília
Snow plow salting street in winter time. Orange truck deicing. Maintenance winter vehicle back side.
Nyitókép: Milan Krasula/Getty Images

Közút: nincsenek könnyű helyzetben az autósok

Megérkezett a téli szezon első havazása. A Magyar Közút már másfél hete téli üzemmódban dolgozik. A részletekről Pécsi Norbert kommunikációs vezetőt kérdeztük.

A Magyar Közút már november 10-e óta téli üzemben dolgozik, ennek megfelelően a 80 mérnökségi telephelyből álló hálózat sótárolóit feltöltötték – egészen pontosan 110 ezer tonna útszóró sót és mintegy 2,5 millió liternyi kalcium-klorid oldatot tároltak be –, valamint az összes hadra fogható, mintegy 800 munkagépre felszerelték a hóekéket és a sószóró adaptereket – ismertette Pécsi Norbert az InfoRádióban.

Mint mondta, az előrejelzéseknek megfelelően érkezett, és egyébként lassan távozik is a havazás az országból. Ez leginkább a Szombathely–Debrecen vonaltól északra található területeket érinti, érintette, hiszen a Dunántúlon már inkább esőzésbe váltott a havazás, Budapest környékén pedig megszűnt a csapadék. Ettől függetlenül folyamatos munkát ad a Közút számára a télies időjárás, hiszen például a Dunakanyar térségében egy-másfél óra alatt 10-15 centiméternyi friss hó hullott le, aminek az eltakarítása több időt vesz igénybe. „Egy-egy munkagépünknek a fordulóköre az körülbelül 2-4 óra, tehát adott esetben többször is vissza kell térnünk egy-egy útszakaszra, de az előrejelzések alapján az látszik, hogy gyakorlatilag dél körülre már az egész országot el fogja hagyni a havazás” – fogalmazott a kommunikációs vezető.

Egyelőre nincs sok baleset, bár azt hozzá kell tenni, hogy a pénteki forgalom jellemzően mérsékeltebb szokott lenni a reggeli órákban – mondta. „Illetve bízunk abban, hogy a csütörtöki közleményünk és kommunikációnk is segített abban, hogy csak az indult el kora reggel, akinek feltétlen szükséges volt, és akkor is olyan autóval, ami rendesen fel volt készítve a téli időjárási körülményekre”. Ugyanakkor való igaz, hogy az M1-es és M3-as autópályán, de más fő és mellékutakon is történtek balesetek, azért mindenkitől fokozott óvatosságot kérnek – tette hozzá Pécsi Norbert.

Szerinte az autósok amúgy nincsenek könnyű helyzetben, mert hirtelen, egyik napról a másikra kell átállítaniuk magukat is téli üzemmódba. Ezért arra kérnek mindenkit, hogy csak az induljon útnak, akinek téli gumival felszerelt járműve van, rendesen fel van készítve a téli időjárási körülményekre. És még egy ilyen autóval közlekedő autósnak is számolnia kell azzal, hogy más lesz a tapadása a burkolatnak, hosszabb féktávokkal kell számolni, tehát nagyobb követési távolságot kell tartani – emelte ki, nagyobb óvatosságot és türelmet kérve.

Végül, de nem utolsó sorban arra biztatják az autósokat, hogy indulás előtt tájékozódjanak a www.utinform.hu oldalon, ahol megtalálhatók az aktuális korlátozások, baleseti információk, illetve hogy hol milyen út- és látási viszonyokra kell számítani.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

A korábbi fenyegetését beváltva csütörtökön nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a hágai Nemzetközi Bíróság Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, Joáv Galant volt védelmi miniszter és Mohammed Deif, a Hamász – izraeli források szerint – már likvidált katonai vezetője ellen. Tóth Norbert nemzetközi jogász az InfoRádióban tette világossá, Izrael nem része annak a statútumnak, amely alapján értesítést küldtek 125 országnak az izraeli miniszterelnök eljárás alá vonásáról.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Emelkedő parkolási díj, városi terepjárók dupla összege és hétvégi fizetőövezetek - Újabb javaslatok érkeztek a főváros elé

Emelkedő parkolási díj, városi terepjárók dupla összege és hétvégi fizetőövezetek - Újabb javaslatok érkeztek a főváros elé

Karácsony Gergely péntek délben bejelentést tett a parkolási rendszerváltó csomagjáról. Később aztán felkerült konkrét 12 oldalas javaslata, melyből további javaslatai is megismerhetőek. Ebből kiderült, hogy a zöld rendszámos autókat érintő szigor mellett új intézkedéseket tenne a főpolgármester Budapest parkolását illetően: általánosan magasabb parkolási díjak, a városi terepjárók diszpreferálása (1,8 tonna belső égésű motor esetén és 2 tonna elektromos autók esetén), belvárosban hétvégi parkolási díj. Fontos fejlemény az eddigi bejelentésekhez képest, hogy javaslata 2026. január 1-től venné el a zöldrendszámos autók ingyenes parkolási lehetőségét.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×