Kiss Csaba alezredes kiemelte, plusz 7 fok felett mindenképpen ajánlatos a nyári gumiabroncs használata.
„Annak az anyaga, összetétele, mintázata, az egész kialakítása a melegebb körülmények közötti közlekedésnek felel meg, úgy biztosít nagyobb tapadást. Ilyenkor, főleg kánikulában 45-50 fok is lehet az aszfalt hőmérséklete, amely fékezéskor kihívás elé állítja a gumiabroncsot.”
Az Országos Balesetmegelőzési Bizottság főtitkára elmondta, egy felmérés szerint az autósok 20-30 százaléka nyáron sem cseréli le a téli gumiabroncsot.
„Ennek az a veszélye, hogy ilyen extrém hőmérsékleti viszonyok között nem biztosít megfelelő tapadást.”
Kiss Csaba hangsúlyozta, az a legfontosabb szabály, hogy a gépjármű kerekein azonos méretű, típusú és évszakú gumiabroncsok legyen. Egyetlen olyan jogszabály vonatkozik még rájuk, ez a gumiprofil mélysége, ennek minimuma személygépkocsik esetében 1,6, tehergépjárművek esetében 3 milliméter lehet.
„Az 1,6 mm nagyon alacsony érték, javasolt a csere, mert egy-egy kiadós esőzéskor nagy az úgynevezett vízen csúszás veszélye, irányíthatatlanná válhat a jármű.”
Mint az Országos Balesetmegelőzési Bizottság főtitkára elmondta, a gumi elöregedése is veszélyes. Sokan 6-8-10 éves abronccsal közlekednek, az a töredezettségénél fogva nem tudja az elvárható teljesítményt nyújtani.
„Hosszú út előtt érdemes a guminyomást ellenőrizni, és az is fontos, hogy nyáron nyári télen pedig téli pótkerék legyen. Ha a szükség esetén felhelyezett pótkerék anyaga, mintázata, összetétele, típusa jelentősen eltér a gépkocsin lévő másik három keréktől, nemcsak szabálytalanságot követünk el, hanem az életünket is kockáztatjuk, hiszen nagyon megváltozhat a gépkocsi irányíthatósága például egy vészhelyzet elkerülésénél” -
hívta fel a figyelmet Kiss Csaba.