Több mint 130 sporttámogatásról szóló szerződést írt alá 2021-ben és 2022-ben a Magyar Villamos Művek, ezek összértéke csaknem 2,8 milliárd forint volt – derült ki az rtl.hu birtokába került dokumentumokból.
A sportra szánt 2,8 milliárd forintos összeg nagy része társaságiadó-felajánlásokat (tao) takar, a kedvezményezett klubok ugyanis nagyjából 2,55 milliárd forinton osztozhattak.
A legnagyobb értékű, egyösszegű tao-pénzt a Magyar Vízilabda Szövetség kapta 200 millió forint értékben. Jelentős összeg, 150 millió forint jutott a Bajai Női Kosárlabda Klubnak is, de összességében az Illés Sport Alapítvány kapta a legtöbb tao-felajánlást az MVM-től, négy szerződés révén ugyanis csaknem 250 millió forint juthatott az egyesületnek. A diósgyőri sportklub (DVTK) nagyjából 170 millió forintot kapott MVM-es tao-felajánlásokból, míg Mezőkövesd labdarúgócsapata 100 millió forintot.
Jelentősebb összeggel támogatták az Atomerőmű SE-t is (körülbelül 170 millió forinttal), valamint az Újpesti Torna Egyletet is, amely 80 millió forintot kapott az adó átengedéséből.
A tao-n túli legkomolyabb szerződést az FTC-vel köthették. Ez a 2021 végén átadott multifunkciós csarnok névadó szponzorációjáról szól, erre ugyanis
évente 3,4 millió eurót, azaz nagyjából 1,3 milliárd forint + áfát fizet az állami vállalat (380-as euróval számolva).
A támogatás összege ismert volt, azonban az nem, hogy a 2022-es szerződés alapján ez az összeg legalább öt évig minden évben jár, és a megállapodás meghosszabbítható akár újabb 5 évvel, egészen 2032-ig.
Ez azt jelenti, hogy tíz év alatt akár 34 millió eurót, azaz csaknem 13 milliárd forintot kaphat majd a Ferencvárosi Torna Club (FTC) az állami vállalattól.
A nagyjából húszezer néző befogadására alkalmas MVM Dome építésénél a Market Zrt. volt a kivitelező, és több mint 115 milliárd forintba került, a vagyonkezelési jogokat pedig az FTC kapta meg.
Az rtl.hu kérdésére az állami cég azt közölte, hogy „az MVM Csoport legjelentősebb szponzorációs szerződései, mint például az FTC vagy az MVM Dome szponzorációja, az országimázs és az MVM imázsának nemzetközi erősítése mellett kiemelt hazai társadalmi ügyet szolgálnak a sport és a kultúra területén. Ezen szponzorációs szerződések kivétel nélkül támogatják az MVM Csoport hazai és nemzetközi stratégiai célkitűzéseit”.