Infostart.hu
eur:
399.29
usd:
344.26
bux:
100655.18
2025. július 18. péntek Frigyes
Ryanair Boeing 737-8AS takes off from PRG Airport
Nyitókép: RafalSzmidt/Getty Images

Kiderült, most mennyi légijáratra jut egy halálos baleset

Azt is közölte a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, hogy melyek voltak a leggyakoribb repülőbaleset-típusok.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) 2024-es évre vonatkozó biztonsági jelentése szerint bár az előző évhez mérve több baleset volt, az ötéves átlaghoz képest kulcsfontosságú paraméterekben is javulást mutat a légiközlekedés biztonsága - írta az Airportal.hu.

A szervezet adatai szerint 2024-ben 880 000 járatra jutott egy baleset, azaz egymillió járatra nézve 1,13 volt a baleseti ráta, amely az 1,25-ös ötéves átlagnál kedvezőbb, ugyanakkor meghaladja a 2023-ban mért 1,09-es, rendkívül alacsony értéket.

A tavalyi évben 40,6 millió járat közlekedett világszerte az IATA számai szerint, ebből hét esetében történt halálos kimenetelű baleset (ebből 5 sugárhajtású és 2 turbólégcsavaros repülőgéppel). Ez magasabb, mint az ötéves átlag szerinti évi öt halálos baleset, és a 2023-as évi egyetlen ilyen eseménynél jelentősen több.

2024-ben a leggyakoribbak a repülőgépek farokrészének a futópályához ütközésével járó, valamint a futópálya-elhagyásos (letérés/túlfutás) balesetek voltak.

A halálozási kockázat továbbra is alacsony, 0,06 volt 2024-ben, amely ugyan duplája a 2023-as értéknek, a mutató az ötéves átlag (0,10) alatt van.

Az év végén bekövetkezett, nagy visszhangot kiváltó katasztrófák ellenére a repülésbiztonság hosszú távú története folyamatos javulást mutat – emelte ki az IATA közleménye. Egy évtizeddel ezelőtt az ötéves átlag szerint (2011-2015) 456 000 repülésre jutott egy baleset, míg a 2020-2024 közötti időszakban átlagosan 810 000 repülésre.

Az IATA mindemellett figyelmeztetett a konfliktusövezetekben tapasztalt kockázatok növekedésére, valamint a globális műholdas navigációs rendszerek (GNSS) zavarásával kapcsolatos egyre gyakoribb incidensekre is.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Bendarzsevszkij Anton: árulkodó jel, hogy Kijev új vizsgálatot rendelt el Sebestyén József halála ügyében

Bendarzsevszkij Anton: árulkodó jel, hogy Kijev új vizsgálatot rendelt el Sebestyén József halála ügyében

A posztszovjet térség szakértője szerint Ukrajnának politikailag nem érdeke az, hogy a vizsgálat során bebizonyosodjon, hogy a toborzóiroda munkatársai hibáztak. Az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány igazgatója úgy látja, mélypontra jutott a magyar–ukrán viszony.

Németország is elutasítja az Európai Bizottság költségvetési tervezetét

Rendkívüli határozottsággal utasította el a Merz-kormány az Ursula von der Leyen által előterjesztett hosszú távra szóló uniós költségvetésitervezetet. Berlin szerint a tagállamoknak most mind mindenekelőtt a nemzeti költségvetésekre kell koncentrálniuk.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.18. péntek, 18:00
Németh Zsolt
az Országgyűlés Külügyi Bizottságának elnöke
Megérkezett a fontos adat - Mutatjuk a tőzsdei reakciókat!

Megérkezett a fontos adat - Mutatjuk a tőzsdei reakciókat!

Izgalmas napokat élünk a tőzsdéken, elsősorban a kereskedelmi háborús hírek és a vállalati negyedéves gyorsjelentések vannak ma a befektetők fókuszában, ezek befolyásolják a hangulatot. Ami a gazdasági eseményeket illeti, délután az USA-ból több kiemelten fontos adat is érkezett ma: a kiskereskedelem a vártnál jobb számokat produkált, emellett pedig az új munkanélküliségi segélyt igénylők száma is a vártnál kedvezőbben alakult. Ami a részvénypiaci folyamatokat illeti: az ázsiai tőzsdéken jó hangulatú kereskedést láthattunk, Európában pedig ugyancsak az emelkedésé a főszerep, Amerikában eközben óvatos emelkedést láthattunk, de végül az S&P 500 és a Nasdaq is új csúcson zárt. A BUX index csütörtökön szintén ismét új történelmi csúcson zárt, elsősorban az OTP menetelésének köszönhetően.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×