A bank közölte, nem kapott hivatalos értesítést arról, hogy vizsgálat alá vonták. Bari városának ügyészei, akik az adatvédelmi incidens ügyét vizsgálják, nem kívánták kommentálni a jelentést.
Az Intesa a biztonsági rés felfedezése után először felfüggesztette, majd elbocsátotta az alkalmazottat, riasztotta az olasz adatvédelmi hatóságot, és sértett félként panaszt tett. Az olasz nagybank közölte, hogy csak akkor tudta riasztani a hatóságokat, amikor "egy kiterjedt és pontos elemzés világos képet adott az eseményekről".
Vasárnap a bank nyilvánosan bocsánatot kért, miután kiderült, hogy mintegy 3500 ügyfél, köztük Giorgia Meloni miniszterelnök és Mario Draghi volt miniszterelnök számláit sérthették meg - írja a Portfolio.
A korábbi alkalmazott nevét nem közölték, és az sem világos, hogy az illető miért férhetett hozzá a számlákhoz.
A bari ügyészek először számítógépes rendszerekhez való visszaélésszerű hozzáférés és az állambiztonságot érintő információk ellopásának kísérlete miatt nyomoznak. Azt is vizsgálják, hogy az Intesa azonnal riasztotta-e a hatóságokat, miután felfedezte a nyilvánvaló jogsértést.
Az olasz jog szerint egy vállalat számos, az alkalmazottai által elkövetett állítólagos bűncselekményért felelősségre vonható. A vizsgálat alá helyezés azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy vádat emelnek ellene, vagy hogy végül bíróság elé állítják.
Míg az alkalmazottnak a bankon belüli szerepköréből adódóan engedélye volt a folyószámlaadatokhoz való hozzáférésre, az Intesa belső ellenőrzési rendszere túlzott számú adatkérést észlelt, ami miatt belső vizsgálat indult - mondta a Reutersnek egy, az ügyet ismerő személy.
Miután a belső ellenőrzési rendszer jelezte a rendellenességeket, a bank azonnal megkezdte a fegyelmi eljárást és a hosszú és összetett értékelést - állítja az Intesa.