eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
A Volkswagen egyik elektromos autójának emblémája a 19. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállítás sajtónapján, 2021. április 19-én. A járműipari seregszemlét április 24. és 28. között rendezik az idén.
Nyitókép: MTI/EPA/Alex Plavevski

Bajban van a Volkswagen

Üzembezárásokra, elbocsátásokra készül a konszern

A Volkswagen konszern már nem zárja ki az üzembezárásokat és az elbocsátásokat a VW márka költségcsökkentési programjának keretében, és ezzel összhangban fel fogja mondani a jelenleg érvényben lévő, a kényszerelbocsátásokat 2029-ig kizáró munkahelyvédelmi megállapodást is - jelentette be a vállalat hétfőn.

"A jelenlegi helyzetben gyors ellenintézkedések nélkül már a járműgyártás és az alkatrészgyártás telephelyeinek bezárása sem zárható ki" - áll az igazgatótanács közleményében. "Emellett a korábban tervezett, részleges nyugdíjazással és végkielégítésekkel megvalósuló létszámcsökkentés már nem lesz elegendő a megcélzott megtakarítások eléréséhez."

Az igazgatótanács szükségesnek tartja a vállalat márkáinak átstrukturálását a konszern keretein belül. Ennek keretében azonban "a kizárólag a demográfiai tendenciákon alapuló átszervezés nem elegendő a versenyképesség növeléséhez szükséges rövid távú strukturális kiigazítások eléréséhez" - fogalmaz a sajtóközlemény. A konszern ezért "kénytelen lesz megszüntetni az 1994 óta érvényben lévő munkahelymegőrző programot".

Az üzemi tanács vezetője, Daniela Cavallo határozott ellenállást hirdetett meg a dpa hírügynökség birtokába került "Mitbestimmen" című belső vállalati lap különkiadásában. "A terv támadást jelent munkahelyeink, telephelyeink és kollektív szerződéseink ellen" - fogalmazott.

Az igazgatóság terve "magát a VW-t és ezzel a konszern szívét sodorja veszélybe. Ez ellen keményen védekezni fogunk" - szögezte le Cavallo. Alsó-Szászország tartomány képviselőivel együtt a munkavállalói képviselőknek többsége van a VW felügyelőbizottságában. Oliver Blume, a konszern vezérigazgatója a romló autóipari piaci környezettel indokolta a vezetés által felvett irányt. "Az európai autóipar nagyon nehéz, sőt súlyos helyzetben van. A gazdasági környezet szigorodott, és új beszállítók nyomulnak be Európába" - fogalmazott a sajtóközleményben. "Ráadásul - különösen Németország - egyre inkább lemarad a versenyképesség tekintetében. Ilyen helyzetben nekünk, mint vállalatnak következetesen kell cselekednünk" - tette hozzá.

A Volkswagen konszern alapmárkája, a VW évek óta magas költségekkel küzd, és a megtérülés tekintetében messze elmarad a konszern olyan márkái mögött, mint a Skoda, a Seat és az Audi. Egy 2023-ban indított költségcsökkentési programnak kellett volna ezen változtatnia, és 2026-ig tízmilliárd euróval javítani a mérleget. Az új megrendelések jelenlegi gyenge alakulása azonban tovább rontott a helyzeten.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×