Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János

A néhai VW-vezér számára az Audi még csak a főpróba volt, majd léptéket váltott

82 éves korában elhunyt Ferdinand Karl Piëch, aki a világ második legnagyobbjává tette a Volkswagen cégcsoportot. Olyan legendás autók fűződnek a nevéhez, mint az Audi Quattro, vagy a Bugatti Veyron – mondta el az InfoRádiónak Az Autó című magazin szerkesztője.

Ferdinand Karl Piëch egy osztrák születésű üzletember, mérnök, autóipari menedzser, Ferdinand Porsche unokája volt. 1937. április 17-én született Bécsben. Gépészmérnökként szerzett diplomát Zürichben, majd meglepetésre rögtön saját tervezőirodát alapított. 1963 és 1971 között a Porschénál dolgozott mint fejlesztési vezető, az ő nevéhez is kötődik a híres 917-es típus, ami a Porschénak az első Le Mans-i győzelmet szállította.

Piëchről tudni kell, hogy egy nagyon akaratos,

keményfejű, már-már betegesen maximalista ember volt, ami a kollégáival sok összetűzést eredményezett,

jegyezte meg Krepsz Zoltán, Az Autó című magazin szerkesztője. Végül ez vezetett oda, hogy szakított a Porschéval, és 1972-1975-ig az Audi tervezési igazgatójává lépett elő.

Leghíresebb autói közé tartozik a 80-as, a 100-as, valamint a Quattro,

amely a raliversenyeken aratott nagy sikereket.

Ferdinand Karl Piëch a VW-csoport piramisának csúcsára 1993-ban került fel, és egészen 2002-ig meg is tartotta a Volkswagen AG elnöki címét, 2015-ig pedig elnöke volt a vállalat felügyelőbizottságának.

A felvásárlások korszaka

Bár a tranzakciókat számos piaci vita övezte, az ő érája volt az a korszak, amikor a cégcsoport bekebelezte–fölvásárolta a Lamborghinit, a SEAT-ot, a Skodát, hosszú vitát követően a BMW után, mindenféle jogi csűrés-csavarás által a Bentley-t. Ahogyan Piëch erőltette a Bugatti márkanév használati jogának megszerzését is, ezáltal neki köszönhető a Bugatti modern kori feltámasztása, sőt a Veyron kifejlesztése is, jegyezte meg Krepsz Zoltán, hozzátéve: megjelenésekor a Veyron volt a leggyorsabb, legerősebb szériaautó 1001 lóerejével és több mint 400 km/órás végsebességével. Piëch egyébként a Rolls-Royce-t is szerette volna megszerezni, ez a tranzakció egy névhasználati jog miatt végül meghiúsult.

Mindenféle kétség nélkül kijelenthető, hogy

Ferdinand Karl Piëch irányítása alatt vált a Volkswagen-csoport óriásvállalattá.

A főpróbát az Audi jelentette számára, amelyet próbált a BMW és a Mercedes szintjére emelni, hiszen korábban az Audi sokkal egyszerűbb technikával, sokkal szolidabb autókat kínált, egyáltalán nem prémiummárkaként volt nyilvántartva, mutatott rá a szakértő. Piëch pedig a versenysporton keresztül, a quattro hajtás fejlesztésével, és a 80-as években debütált híres "szivar százassal", ami egy rendkívül innovatív jármű volt, a sikert elérte.

Miután az Audival megmutatta, hogy képes nagyot alkotni, léptéket váltott, és a Volkswagent a világ második legnagyobb autógyártójává tette.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Amikor egy idegen állat- vagy növényfaj megtelepszik Magyarországon, hajlamosak vagyunk csak ökológiai problémaként gondolni rá, pedig a számlát nem a természet, hanem a gazdaság fizeti. Fertő Imre, a Budapesti Corvinus Egyetem Fenntartható Fejlődés Intézetének professzora az InfoRádióban azt mondta, az igazi veszteség sokszor olyan „láthatatlan” tételekben rejlik, mint a romló vízminőség vagy az eltűnő fajok, ezért fontos a minél gyorsabb cselekvés, továbbá mérsékelni kell az okozott károkat, negatív hatásokat.

Donald Trumpnak „jól fog menni” az ukrán és az orosz elnökkel is

Mindkettejükkel találkozik az amerikai elnök, előbb Volodimir Zelenszkijjel vasárnap Floridában. Az előzetes egyeztetések már zajlanak.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×