A polgármester új közlekedési stratégiájának első vázlatában ismertetett célok közé tartozik, hogy napi szinten három millióval csökkenjen az autós utazások száma Londonban, továbbá annak biztosítása, hogy a lakóhelyek 70 százalékának 400 méteres körzetében legyen kiváló minőségű, biztonságos kerékpárút.
A Londonba tervezett új beruházásokat is a Healthy Streets (Egészséges utak) elnevezésű kezdeményezéssel összhangban tervezik meg, hogy sétára, biciklizésre és a tömegközlekedési eszközök fokozottabb használatára ösztönözzék a londoniakat.
Khan szerint a főváros lakói számára az autómentes létnek kellene lennie a "költséghatékonyabb, és egyben legbiztonságosabb és a legkényelmesebb opciónak".
A polgármester célja, hogy 2041-re a fővároson belüli utazásaik 80 százalékát gyalog, kerékpárral, vagy tömegközlekedéssel bonyolítsák a londoniak. Jelenleg a helyiek 64 százaléka él ezekkel a lehetőségekkel.
Khan szerint a következő 25 évben a jelenlegi 8,7 millióról 10,5 millió főre fog nőni London lakossága, ami napi szinten több mint öt millióval több utazást fog jelenti a város közlekedési hálózatában.
A célok között szerepel továbbá, hogy a londoniak
legalább 20 percnyi aktív helyváltoztató mozgást végezzenek naponta,
segítve ezzel az egészségük megőrzését. "Az idő előtti elhalálozások okainak, köztük a két legnagyobb gyilkos, a szívbetegség és a rák hátterében álló okoknak a többsége a mozgásszegény életmódra vezethető vissza" - mondta a Városháza egyik szóvivője, hozzátéve, hogy a közúti közlekedés kulcsszerepet játszik a londoni levegő szennyezésében.