A gép roncsait még nem találták meg. Hírügynökségek azzal magyarázzák a tárca egyértelműsítő közleményét, hogy a Párizsból Kairóba tartó MS804-es járat egyik környékbeli repülőtéren sem szállt le, és amikor nyoma veszett, mintegy 280 kilométerre volt az egyiptomi partoktól. Másrészt kiderült, hogy több mint egy órával az eltűnés után az egyiptomi katonaság vészjelzést rögzített, amelyet valószínűleg a gép automatikus vészjelző rendszere adott le.
A személyzet nem adott le vészjelzést, amiből arra lehet következtetni, hogy hirtelen bekövetkezett esemény okozta a katasztrófát. A brit és a görög sajtó arról írt, hogy egy görög kereskedelmi hajó legénysége "lángokat" látott a levegőben nagyjából akkor, amikor a gép eltűnt.
A történtek miatt Francois Hollande francia elnök válságstábot hívott össze a kulcsfontosságú minisztériumok vezetőinek részvételével.
Menczer Tamás, a Külügyminisztérium szóvivője a Kossuth Rádióban elmondta, hogy magyar utas nem volt a repülőgépen.
Az egyiptomi légi közlekedési minisztérium közlése szerint a fedélzeten zömében egyiptomi és francia utasok voltak. Közülük 30-an egyiptomiak és 15-en franciák voltak, és mellettük két iraki és egy-egy brit, belga, kuvaiti, szaúdi, szudáni, csádi, portugál, algériai és kanadai állampolgár is utazott a gépen.
A gép 36 éves kapitánya, Muhammed Szaíd Ali Sakír hatezernél több órát repült, és ebből több mint kétezret ugyanilyen, A320 típusú gépen.
A repülő körülbelül 11 ezer méter magasan repült, amikor nyoma veszett az egyiptomi légtérben, körülbelül húsz perccel az előtt, hogy leszállt volna a kairói repülőtéren. Ekkor jó repülési viszonyok voltak a térségben. A személyzet utoljára az eltűnés előtt tíz perccel lépett kapcsolatba az irányítótoronnyal.
Az egyiptomi fegyveres erők elkezdték a gép felkutatását, de csatlakozott a kereséshez egy görög C-130-as szállítógép és egy felderítő repülőgép is. Egy görög fregatt tart abba a térségbe, ahol a gépet utoljára észlelték, valamint helikopterek állnak készenlétben egy görög szigeten.