A Xiaomi 10 év alatt mintegy 10 milliárd dollárt tervez befektetni az autóiparba, és 2024 első felében tervezi a tömeggyártás elindítását. Eddig azonban kétséges volt, hogy sikerül-e megvalósítani az elképzelést, mivel az NDRC gyakorlatilag felfüggesztette az új elektromos járművek gyártásának elindításához szükséges engedélyek kiadását részben az ágazati kereslet lassulása miatt. Az NDRC mellett még meg kell szerezni a kínai ipari és informatikai minisztérium engedélyét is, amely azt vizsgálja, hogy az új autómodellek megfelelnek-e a műszaki és biztonsági követelményeknek.
A Xiaomi júliusban fejezte be pekingi gyárának az építését, amely a jövő évtől évi 100 ezer autó gyártására lesz képes,
de a kapacitást évi 200 ezerre tervezik növelni.
Kínában tavaly 5,67 millió new energy vehicles (NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású járművet értékesítettek, ami 90 százalékkal több a 2021. évinél és több mint a fele a globális eladásoknak.
Korábban a kínai kormány különféle mechanizmusokat alkalmazott az ilyen járművek gyártásának ösztönzésére. Ezek között szerepelt az elektromos autókat vásárlók és gyártók támogatása, valamint a kapcsolódó infrastruktúra fejlesztése.