2025. július 1-jétől megszüntetik a Molnál a home office-t, és a Mol csoport egészében a rendszeres irodai jelenlét válik alapértelmezett munkavégzési formává – idézi a Portfolio azt a levelet, amit a dolgozók kaptak meg.
Az irodai munkavégzés mellett azzal érvel a cég vezetése, hogy: „hiszünk a személyes jelenlét erejében és abban, hogy akkor hozzuk a legjobb megoldásokat, akkor tud a tehetség legjobban kiteljesedni, amikor együtt vagyunk és közösen gondolkodunk”.
Az elmúlt évek tapasztalatai egyértelműen megmutatták, hogy a személyes jelenlét – legyen szó akár formális, akár informális találkozásokról – erősíti az együttműködést és a csapategységet – teszik hozzá.
A döntés mögött vélhetően az is áll, hogy szeretnék növelni a Mol székházának kihasználtságát – jegyzi meg a gazdasági lap. A Mol központi épületét, Budapest legmagasabb irodaházát, a 28 emeletes, nettó 68 ezer négyzetméter alapterületű Mol Campust 2022. december 8-án adták át.
Az épületben 2500 dolgozó végezhet egyidejűleg munkát, ők 1924 standard munkaállomáson osztoznak, és további 3000 egyéb, munkaállomásként is használható ülőhely áll rendelkezésre. Az átadáskor még a heti egy nap home office volt érvényben, ennek a lehetősége szűnik most meg.
A Mol csoport otthoni munkavégzés megszüntetéséről szóló döntése a cégcsoport összes vállalatára vonatkozik, a következő kivételekkel: A Mol csoport szolgáltató vállalatai, azaz a Mol HUN GBS, a Mol SVK GBS, a TRS, a Mol ITD HUN, a Mol ITD SVK és a Plavi tim, ahol a távmunka lehetősége továbbra is a jelenleg előírt kereteken belül megmarad (azzal a módosítással, hogy a CL00 és annál magasabb besorolású vezetők nem jogosultak, míg a szakértői S02 és annál alacsonyabb besorolású vezetők továbbra is jogosultak az otthoni munkavégzésre).