A magyar kormány és a BYD vállalat stratégiai együttműködési megállapodást kötött csütörtökön Budapesten, melynek értelmében a kínai, elektromos járműveket gyártó cég Magyarországra telepíti európai fejlesztőközpontját.
Az eseményen a BYD elnök-vezérigazgatója, Vang Csuan-fu elmondta: európai jelentőségű aláírásra került sor. Magyarország az európai kontinens szívében, komoly autóipari múltat, jó infrastruktúrát kínál a BYD-nak, mindemellett bíznak az ország hosszú távú fejlődésében, ezért is döntöttek kontinensközpontjuk ide telepítéséről.
Tavaly a vállalat 4,27 millió darab NEV (új energiával hajtott, azaz konnektorról tölthető, tisztán elektromos és plug-in hibrid autók) járművet értékesített.
Az európai központ létesítése egy újabb lépés a két fél baráti együttműködésében, hangzott el.
Az üzemben mintegy kétezer új munkahelyet létesítenek. Három fő funkciója lesz: járműértékesítés és azutáni szolgáltatás, járműtanúsítás és -tesztelés, valamint járműtervezés és -fejlesztés.
Hozzátette: emellett felgyorsítják a lokalizált márkajellemzőkkel bíró termékek fejlesztését.
„A termelését hamarosan megkezdő magyarországi személyautógyár és a jövőbeni európai központ a tevékenységét összehangolja, ezáltal elősegíti a magyar ágazati fejlődést és még jobban kielégíti az európai fogyasztói igényeket” – mondta Vang Csuan-fu.
A központ aktív szerepet fog játszani a kínai–magyar kapcsolatok erősítésében, tette még hozzá.
Kuangtung tartomány – ahonnan a BYD elindult világhódító útjára – kormányzója, Vang Vej-csung örömét fejezte ki, hogy folyamatosan erősödnek a két ország kapcsolatai, stratégiai együttműködő partnerekké váltak Magyarországgal. Ez a Kanton tartománnyal folytatott magyar kereskedelemben is látszik: a kínai teljes volumen 10 százaléka innen származik. Reméli, hogy az együttműködés olyan lesz, mint a tokaji bor: illatos, édes és hosszan tartó.
Orbán Viktor arról beszélt az aláírás után, hogy a BYD-vel kötött mostani megállapodás azt jelenti Magyarország számára, hogy a jövő autóit is itt fogják gyártani. Hazánk 1990-ben kapcsolódott be sikeresen a világ autóiparába, létrehozva egy stabil mérnöki és ipari alapot. Ennek a bizalmi alapnak köszönhető, hogy most újabb szakaszába léphet az autóipar.
A korszakváltás idejét éljük, új technológiák, új vásárlói igények, új gyártók jelentek meg,
és a magyar kormány döntése alapján az autóiparnak be kell kapcsolódnia az elektromos járművek piacába. Ez a jövő, amiből nem szabad kimaradni, és ez elképzelhetetlen önerőből, partnerekre van szükségünk, és a rövid távú folyamatok nem befolyásolják a kormány szándékait, a hullámvölgyeket ki kell bírni. Kínai–magyar stratégiai együttműködésre van szükség, mert Kína élen jár ebben az iparágban – mondta a miniszterelnök.
„Az a célunk a konnektivitás stratégiával, hogy a nyugati és keleti beruházások, tőkeáramlás, technológia és kereskedelem találkozópontjává váljon Magyarország. Kína az USA és Németország mellett a legnagyobb beruházóink egyike. A kínai beruházások a magyar gazdasági növekedés nélkülözhetetlen motorjává váltak” – sorolta Orbán Viktor.
"Mindig az volt az elképzelésünk, hogy először megérkeznek a gyárak, aztán a fejlesztőközpontok, végül a kutatóközpontok is. Ezért van nagy jelentősége a mai megállapodásnak, a fejlesztőközpontját is idehozza Magyarországra, vagyis a tervünk működik" – fogalmazott. Reményét fejezte ki, hogy újabb cégek is érkeznek majd a BYD után.