eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Utasok a londoni Heathrow repülőtéren 2023. január 4-én. Másnaptól a brit kormány az indulás előtti két napnál nem régebbi negatív eredményű koronavírusteszt birtokában engedi csak a Kínából érkezők belépését az országba. A korlátozás előzménye, hogy december 7-én Kína radikálisan enyhítette a koronavírus-járvány miatt életbe léptetett, világszerte a legszigorúbbak között nyilvántartott szigorításokat, és azóta egyre növekszik a vírusfertőzöttek száma az országban.
Nyitókép: MTI/EPA/Andy Rain

Nagy gond lehet a repüléssel a nyári szezonban

Az ellátási láncal adódhatnak problémák, melyek a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) vezérigazgatója szerint nagyon frusztrálók lehetnek.

Wilie Walsh elmondása szerint a gondok már 2023 nyarán éreztethetik hatásukat – írja a CNBC.

Már most látják az első jeleket, a hiány főként a repülők hajtóműveinek alkatrészeit érintheti. Ezek a problémák a Boeing és az Airbus új repülőgép-szállításait is befolyásolhatják.

A repülőgéphiány már hónapok óta jelentős probléma, mellyel az amerikai légitársaságoknak meg kellett küzdeniük.

Egyes társaságok nagyobb repülőgépek felé fordulnak, melyekkel több utast tudnak szállítani, ezzel akarják egyensúlyba hozni az erős utazási keresletet és a forráshiányt.

Walsh szerint a légiforgalmi irányítószemélyzet tagjainak hiánya is gondot fog okozni 2023-ban.

"A rövid távon várható kihívások kívül esnek az ellenőrzésünkön, és elsősorban a légiforgalmi irányításban lévő erőforrások hiányához kapcsolódnak. Az Egyesült Államokban már tapasztaltunk kapacitáskorlátozásokat és Európában is látunk problémákat" – árulta el.

Mindezek ellenére összességében optimistán vélekedik a 2023-as évről, mely újra nyereséget hozhat a szektornak a koronavírus utáni időket követően. "A légitársaságokat és a repülőtereket tavaly bírálták, amiért nem állították helyre elég gyorsan kapacitásukat. Szerintem ugyanakkor a légitársaságok megtették a magukét. A legtöbb repülőtér szerintem jó állapotban van" – tette hozzá.

Walsh optimista az iparág egészét illetően, az ellátási lánc problémái ellenére. "Az összképet figyelembe véve pozitívan tekinthetünk 2023-ra és azutánra" – mondta.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×