Az, hogy mikortól lesznek képesek a repülő autók közlekedni, illetve mikorra születhet velük kapcsolatos szabályozás, eltérő – vélekedik Hugh Martin, a városoknak közlekedési irányelvek kialakításában segítő a Lacuna Technologies-tól. Számos autógyár fejleszt már légi járműveket a CNBC cikke szerint. Ezek közé tartozik a kínai Xpeng elektromos autógyártó és a Fiat Chrysler.
A szakértő szerint ugyanakkor nem kell arra számítani, hogy repülő járművek cirkálnak majd fölöttünk, mivel csak néhányan engedhetik majd meg maguknak a repülő autókat, a legtöbben valószínűleg továbbra is elektromos járművekkel vagy önvezető autókkal fognak közlekedni az utakon.
Azok a járművek, amelyeknek nem kell felemelkedniük a földről, biztonságosabbak lehetnek, és több embert tudnak szállítani, így alapvetően nem is a személyi közlekedésben történő felhasználásra kell a repülő autók kapcsán gondolnunk.
"A teherszállítás és a csomagok fuvarozása terén ugyanakkor komoly hasznuk lehet. Szerintem ez nagyon nagy üzlet lesz"
– mondta Martin, hozzátéve: a városok egyre inkább aggódnak amiatt, hogy a jövőben hogyan kezeljék a repülő autók forgalmát. A szabályok között szerepelhet, hogy a járművek hol szállhatnak fel, landolhatnak vagy közlekedhetnek, hogy bármikor repülhetnek-e, vagy csak a kijelölt órákban, és hogy milyen távolságra kell lenniük egymástól az autóknak.
"Ennek kitalálása hosszú időt vesz igénybe" – mondta.
Az Egyesült Államokban a Szövetségi Légügyi Hivatal és a NASA a drónok és a légi taxik szolgáltatóival együtt dolgozik azon, hogy kidolgozzák, milyen lesz a légi közlekedés jövője.
"Ahelyett, hogy nagyvárosonként egy repülőtér lenne, most több ezer repülőtér van szétszórva a városokban" – festette le a jelenlegi helyzetet a szakértő.