eur:
411.01
usd:
394.45
bux:
78974.8
2024. november 22. péntek Cecília
Tilburg, 2013. augusztus 22.A Tesla Motors új, hollandiai gyára Tilburgban az avatás napján, 2013. augusztus 22-én. Az amerikai elektromosjármű-gyártó itt szereli össze az európai piacra szánt autóit. (MTI/EPA/Guus Schoonewille)
Nyitókép: Guus Schoonewille

Váratlan gondok támadtak a Tesla berlini gyárával

Az amerikai autógyártó kétségbeesve keresi a munkásokat a Berlin mellett épülő Gigafactory-ba.

Először 2015-ben merült fel, hogy az Elon Musk által alapított Tesla gyárat építene Európába. Akkor számos európai ország is versenybe szállt a sok munkahelyet teremtő beruházás megvalósításáért. Többek között Magyarország is tárgyalt a gyár hazánkba telepítéséről. Sokáig húzódott a döntés, Elon Musk végül 2019 novemberében jelentette be, hogy Németországban, Berlin közelében építik fel első európai gyárukat.

A berlini lesz a negyedik Tesla gyár, ezért Gigafactory 4-ként, vagy Giga Berlinként is hivatkoznak rá. A német fővároshoz közeli Grünheidében 2020 elején kezdték el a gyár építését.

A cég idén július elejétől már szeretné megkezdeni az elektromos autók gyártását Németországban. Évente legalább félmillió Tesla gurulna itt le a gyártószalagokról – ha találnak a munkára alkalmazottakat. Decemberig a berlini gyár hétezer dolgozója közül csak kétezret találtak meg. Jelenleg is 350 álláshirdetés látható a Tesla berlini üzemének honlapján, ezek közül több mint 100 magas szintű, csúcsvezetői pozíció. Olyan pozíció is elérhető, amit már egy éve nem tudnak betölteni – írja a hirado.hu.

A Tesla dolgát megnehezíti, hogy a koronavírus-járvány alatt sok autógyári dolgozó nem szívesen vállalja a munkahelyváltással járó bizonytalanságot. Ugyanakkor nem csak a koronavírus miatt talál nehezen munkásokat az amerikai gyártó, a Tesla a tradícionális német autógyárakhoz képest kevésbé tűnik biztos munkahelynek. Például az amerikai cégnél nincs szakszervezet sem, pedig ezek nagy befolyással bírnak Németországban.

A többi német autógyártó szintén megpróbálja megelőzni dolgozói munkahelyváltását. A Volkswagen wolfsburgi gyárában például bejelentették, hogy 2029-ig nem lesznek elbocsátások. Még különleges szabadságra is regisztrálhatnak a dolgozók. Ha a felettesük támogatja ezt, akkor úgy mehetnek három-hat hónapos szabadságra, hogy a fizetésük 75 százalékát megkapják ez idő alatt.

Címlapról ajánljuk

Mukics Dániel: a havazás miatt 80 helyen még most is dolgoznak a tűzoltók

A "szokásos" balesetek mellett még egy hókotró is elakadt az első komolyabb havazásban. Egyes iskolákban nem indult be reggel a fűtés. Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője pedig az InfoRádióban elmondta: havazás idején még arra is kell figyelniük a sofőröknek, hogy többet tankoljanak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Komoly gázellátási nehézség is lehet a régióban az amerikai szankcióból Szijjártó Péter szerint

Komoly gázellátási nehézség is lehet a régióban az amerikai szankcióból Szijjártó Péter szerint

Az, hogy az Egyesült Államok tegnap este szankciós listára tette a Gazprombankot, amely orosz banknak a régiós országok kifizetik a gázszámláikat, "akár komoly nehézségeket is okozhat ebben a térségben" – jelezte az isztambuli energetikai fórum keretében a régiós szakminiszterekkel való egyeztetés után Szijjártó Péter egy újabb Facebook-posztban. A magyar külgazdasági és külügyminiszter egyúttal nyugtatott is, hogy fél évre elegendő gáz van a magyar föld alatti tárolókban és az MVM-nek egyébként is csak egy hónap múlva kell kifizetnie a következő gázszámlát az orosz bank felé.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×