eur:
414.23
usd:
396.98
bux:
0
2024. december 23. hétfő Viktória
A Wizzair légitársaság Airbus A320-as típusú utasszállító repülőgépe gyakorlórepülésen a MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis légterében Kecskeméten 2017. október 30-án. A tervek szerint a repülőbázis a következő években szeretne megfelelni a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó előírásoknak.
Nyitókép: Ujvári Sándor (MTI)

Új ülésrendet vezethet be a Wizz Air a járvány után

A légitársaság is vizsgálja annak lehetőségét, hogy a járatok mielőbbi újraindítása érdekében repülőgépeik limitált férőhellyel, a középső ülések üresen hagyásával közlekedjenek.

Váradi József vezérigazgató a Reuters hírügynökségnek úgy nyilatkozott, hogy a légiközlekedési piac bővüléséről majd csak 2022-ben beszélhetünk, addig kétéves “átmeneti időszak” következik. Ennek ellenére a Wizz Air nem tervezi, hogy későbbre halasztja a megrendelt új, Airbus A320neo családba tartozó repülőgépeinek átvételét.

A légitársaság az eredetileg tervezett 31 darab A321neo helyett csak 17 példánnyal számolt a 2021. március 31-én záruló üzleti év végére, így az eredetileg tervezettnél tovább tartotta volna a flottában három régebbi A320-as gépét. (Az Airbus a tervezettnél lassabban tudja felfuttatni az A321neo repülőgépek gyártását, emiatt az átadásokban komoly késések tapasztalhatók.)

A Wizz Air mérlegeli, hogy az európai légiközlekedés újraindulását követően úgy enyhítenék az utasaik aggodalmait, hogy a középső üléseket nem értékesítenék, így tartanának nagyobb távolságot az utasok között. Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy a repülőgépek maximum kétharmados töltöttséggel repülnének, egy 180 üléses A320-as 120, egy 230 üléses A321-es 160, egy 239 üléses A321neo 166 utast szállíthatna – írja az airportal.hu.

Alexandre de Juniac, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) vezetője a napokban szintén a lehetséges forgatókönyvek közé sorolta, hogy a légitársaságok a világjárványt követően a repülőgépek középső üléseit üresen hagyva indítsák újra az üzemelésüket. A szervezet világszerte tárgyalásokat kezd erről a kormányzatokkal.

Az intézkedés ugyanakkor jelentős hatással lehet a légitársaságok profitképességére és üzleti modelljére, mert egy járat nyereséges üzemelésének eléréséhez jellemzően 75 százalék feletti töltöttséget kellett elérni a légitársaságoknak a válságot megelőző időszakban. A diszkont légitársaságok ennél azonban jóval nagyobb, 90 százalék felettire törekedtek. A Wizz Air átlagos töltöttségi mutatója 93 százalék felett volt 2019-ben.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Napelemes piaci körkép: hatalmas lakossági és vállalati támogatások jönnek

Napelemes piaci körkép: hatalmas lakossági és vállalati támogatások jönnek

Bár ebben az évben a Napenergia Plusz Program a nyáron megemelt több mint 100 milliárdos kerettel és 32 ezer előregisztrációval felpörgette az érdeklődést, az elmúlt évek szabályozási kihívásai – a szaldó elszámolás kivezetése – és a pályázati pénzek lehívásának csúszása nyomot hagyott a piacon: Magyarországon az elmúlt évben jelentős visszaesés volt tapasztalható a napelemkapacitások növelésének ütemében. A hazai napelemes piacon már régóta jelenlévő, ma már komplex energetikai szolgáltatásokat is nyújtó Solar City ezért felmérte a környező piacokat és több olyan piacralépési pontot is talált, amellyel diverzifikálni tudja magyarországi működését. A cég tulajdonosa, Székely András szerint a kedvezőtlenebb 2023-as év után, idén a második félévtől, illetve 2025-től folyamatosan megjelenő EU-s forrásoknak köszönhetően várhatóan új lendületet kap a hazai napelemes piac. Ugyanakkor hiányolja a hazai szektor K+F tevékenységét, holott ebben szerinte jelentős tartalékok vannak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×