A Tesla kínai "nyomulására" a Peking és Washington között zajló, elhúzódó kereskedelmi feszültségek közepette kerül sor. Az új gyár a Tesla számára megnyitja a világ legnagyobb autópiacát és módot ad arra, hogy elkerülje az amerikai gyártmányú autókra kivetett magas vámokat, számolt be a Novekedes.hu a BBC tudósítása alapján.
Az a tény, hogy a Tesla engedélyt kapott a megépítésére, jelzi:
Peking autópiacának megnyitását fontolgatja. A helyi hatóságok még segítséget is ajánlottak az építkezés felgyorsításához. A Tesla autókra törölték az egyébként járművekre érvényben lévő 10 százalékos termékadót.
Az ez év januárjában lebonyolított alapkőletétel során Elon Musk úgy fogalmazott, hogy az üzemben az "elérhető árú" Tesla Model 3-ak készülnek majd, illetve a Model Y térségbe szánt változata. Az új üzem, amelyet Gigafactory 3-nak neveztek el,
az első, 100 százalékban külföldi tulajdonú autógyár Kínában.
A vállalat tervei szerint heti 1000 darab Model 3-at szerelnek majd össze.
A pekingi ipari és információtechnológiai minisztérium csütörtökön jelentette be, hogy a Tesla Inc. felkerült az államilag engedélyezett autógyártók listájára Kínában. A sanghaji Automotive Foresight tanácsadó vállalat szakértője szerint a minisztérium bejelentése annyit jelent, hogy "a Tesla zöld utat kapott a gyártás megkezdéséhez Kínában. Az üzem így bármikor megkezdheti már a munkát".
A Tesla nem reagált a Reuters hírügynökség e-mailben küldött kérésére, hogy kommentálja a hírt.