eur:
405.76
usd:
357.05
bux:
92964.32
2025. április 26. szombat Ervin

Óriási robbanás egy fontos piacon

Újabb robbanást okozott a kuponos piacon a jövedelmek növekedése.

Több pénzt költhetnek a magyarok, emiatt megváltoztak a vásárlási szokásaik: már nem az árengedmény nagysága, hanem a termékek minősége, az élményszerű szolgáltatások motiválják a választást. Az elmúlt két évben megduplázódott az átlagos kosárérték a szolgáltatásokra épülő közösségi vásárlásban Magyarországon – mondta a Magyar Időknek Kap­rinay Zoltán, az internetes kedvezménypiac 90 százalékát lefedő Bónusz Brigád társtulajdonosa. A hazai cég éves forgalma eléri a 3,5 milliárd forintot, és a jövedelmek érezhető gyarapodása miatt ugrásszerűen növeli eladásait elsősorban az utazási piacon, de a magyar termékek esetén is.

Leginkább a kedvezményes utazási lehetőségek értékesítéséből származó 20 százalékos éves forgalombővülés mutatja, hogy az elmúlt időszakban jelentősen gyarapodott a magyar háztartások elkölthető jövedelme. Egyre több pénzt áldozunk más kényelmi szolgáltatásokra is:

idén karácsonykor az internetezők fele élményajándékot keres szeretteinek,

ahol a minőségi együttlét lehetősége a döntő szempont, nem pedig az ár.

– Két éve 5-6 ezer forint körül volt az átlagos kosárértékünk, mára ez eléri a 12 ezer forintot, ami ugrásszerű növekedésre utal a fogyasztásban – hívta fel a Magyar Idők figyelmét a közösségi vásárlásban piacvezető kedvezményközvetítő vállalkozás, a Bónusz Brigád társtulajdonosa.

Kaprinay Zoltán rámutatott: a minőségi élménykínálat iránti kereslet mellett nagyon népszerű a különféle termékeket, iparcikkeket kínáló közösségi piacterük is, ahol a mikro- és kisvállalkozások bővülő kínálata is nagy figyelmet kap. – Nincs is külföldi beszállítónk. Fontosnak tartjuk a kicsik, a kézművesek, az egyedi termékgyártók, a házi termelők piacra juttatását is, olyanokét, akik értéket képviselnek, de nincs elegendő tőkeerejük bekerülni például a nagy áruházláncok kínálatába.

Ingyenes reklámot biztosítunk a magyar cégeknek több ezer internetező körében, mert úgy tapasztaljuk, hogy határozottan nő az igény a minőségi, itthon előállított termékekre és a színvonalas, nem feltétlenül a legolcsóbb, viszont pihentető vagy szórakoztató szolgáltatásokra. Más országok kiskereskedelmi politikájával összehasonlítva

a magyar vásárlók egyébként sem találkozhatnak olyan nagy arányban a hazai termékekkel az áruházi kínálatban,

ezért ezeket egyre többen az interneten keresik – jegyezte meg Kap­rinay Zoltán.

Hozzátette: más területeken is szorosabb összefogásra készülnek a nagyobb magyarországi webáruházakkal, például a hirdetésekben, hogy mérsékelni tudják a multinacionális felületeknek kifizetett, évente milliárdos nagyságrendre rúgó reklámkiadásokat.

Az ügyvezető kifejtette: alaposan átalakultak a piaci igények. Míg a kényszerű spórolás éveiben jellemzően az 50-90 százalékos akció volt a hívószó a vásárlók számára, ma már szó nincs erről. – Mára inkább azt várják el tőlünk, hogy nagyon jó minőségű szolgáltatásokat kínáljunk, amelyek ráadásul nálunk garantáltan a legolcsóbban kaphatók. Mégsem az árengedmény mértéke a döntő szempont.

Kaprinay Zoltán ismertette: a GKI Digitallal közös legújabb reprezentatív kutatásuk szerint

idén az interneten a legkeresettebbek a wellness, szépség-egészség típusú utazási ajánlatok, de népszerűek a különböző beltéri programok is.

Ezek közül a mozi-, színház- vagy étteremlátogatást biztosító ajándék lesz a leggyakoribb ajándék karácsonykor, de sokan keresnek szabadtéri élményeket is. Az extrém programok különösen népszerűek a legfiatalabbak körében, közülük sétarepülésen vagy élményautózáson vennének részt a legtöbben.

A milliárdos forgalmú, hétéves vállalkozást vezető Kaprinay felidézte, a gazdasági válság éveiben gombamód szaporodtak a netes közösségi piacon a 20-50 százalékos, gyakran bizonytalan hátterű akciókat értékesítő, külföldi tulajdonú kuponos cégek, ezek azonban mára eltűntek, az árérzékenység mérséklődése ugyanis piactisztulással is járt.

A kedvezménypiac 90 százalékát birtokló magyar cég az egyetlen, amely valamennyi itthoni szolgáltatási területet lefedi manapság a szépségápolástól a sportolási, tanfolyami lehetőségeken át a turisztikai ajánlatokig, ráadásul az előírtnál szigorúbb fogyasztóvédelmi szabályokat alkalmaznak.

Címlapról ajánljuk
Több mint tíz éve nem volt példa arra, ami most jön Szilágyi Áron karrierjében

Több mint tíz éve nem volt példa arra, ami most jön Szilágyi Áron karrierjében

Május első hétvégéjén a szöuli Grand Prix-n a párizsi olimpia óta először lép pástra Szilágyi Áron. Boczkó Gábor szövetségi kapitány az InfoRádióban elmondta: a májusi, madridi világkupáig és a júniusi, genovai Eb-ig az a legfontosabb, hogy műtétje után újra elkapja a versenyhangulat a háromszoros olimpiai bajnokot, érezze a miliőt, és akkor sikerre éhesen állhat oda az egyes asszókra az év legfontosabb versenyein.

Zelenszkij elnök megköszönte Donald Trumpnak a „jó találkozót”

Rövid megbeszélést tartott Donald Trump amerikai elnök Volodimir Zelenszkij ukrán államfővel szombaton a Vatikánban, és megállapodtak abban, hogy újabb tárgyalást tartanak, küldöttségeik pedig dolgoznak a megszervezésén – mondta el újságíróknak Szerhij Nyikiforov, az ukrán elnök sajtótitkára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.28. hétfő, 18:00
Csányi Péter
az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, kinevezett vezérigazgató
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×