Az intenzív kampánynak meg is lett a hatása, a dízelautók piaci részaránya csökken - mutatott rá.
Megjegyezte ugyanakkor, hogy ez "méltánytalan" eljárás a dízeltechnológiával szemben, és szorgalmazta, hogy "tényszerű, kiegyensúlyozott" vita induljon a témában. Leszögezte: a legmodernebb dízeltechnológia kifejezetten jól teljesít klímavédelmi szempontból a szén-dioxid-kibocsátás területén.
A német nagyvárosok keresik a megoldást a lakott területek légszennyezésének csökkentésére. Stuttgartban és Münchenben ennek keretében felmerült a korosabb dízeljárművek kitiltásának az ötlete is a városközpontokból. Az Európában érvényes szabályok szerint azonban az autógyáraknak jelentősen csökkenteniük kell új modelljeik károsanyag-kibocsátását az elkövetkező években, ellenkező esetben súlyos bírsággal kell számolniuk.
"Nem lesz könnyű megvalósítani (a tiltást)" - jegyezte meg Matthias Müller. Kifejtette: a dízelmotorok egységnyi megtett útra vetítve kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint a benzinesek, és így kevesebb szén-dioxidot is bocsátanak ki. A teljes járműflotta átlagában így nagyban hozzá tudnak járulni a klímavédelmi célok teljesítéséhez.
Hozzátette: az viszont egyáltalán nem szerencsés fejlemény, hogy a vásárlói preferenciák az egyre nagyobb motorral rendelkező és egyre nehezebb, így nagyobb fogyasztású dízelautók irányába mutatnak.