A Cisco Magyarország igazgatója elmondta, a fogyasztói igény a különböző generációknál más és más.
„A legidősebb generáció még most is a bankfiókba megy el szívesen, és a személyes kiszolgálást veszi igénybe – függetlenül attól, hogy egy sima pénzfelvételről van szó vagy egy átutalásról” - mondta Horváth Krisztina.
De a fiatalabb generációknál már egészen más a helyzet.
„Miközben lehet, hogy tanácsadásra nagy ritkán ők is bemennek a banki ügyintézőhöz, egészen biztos, hogy a fizetési tranzakcióikat és mindenféle információ megszerzését ők mobilapplikáción keresztül szeretnék és minél gyorsabban elérni” - részletezte a tendenciát Horváth Krisztina.
A vezető elmondta, a jövőben sokkal rugalmasabban, praktikusan több eszközön igénybe vehető módon fogunk bankolni.
„Az eszközök valahol nem feltétlenül egymás ellen vagy egymás kiváltására vannak, hanem jelenleg az az elgondolás, hogy a jövőben bármelyik eszközön elérhető legyen azonos könnyedséggel és azonos biztonsági szinttel” - ismertette a Cisco Magyarország igazgatója.
Meglátása szerint ebbe mindenképpen belefér az, hogy egymás mellett élnek a kis, innovatív cégek a bankokkal.
„Nyilván az egymás mellett élés azt feltételezi, hogy a kis, innovatív cégek elviszik a bankok bevételének és profitjának egy bizonyos részét, de ettől függetlenül egyelőre nem nagyon jelent meg egy olyan cég sem a világban, amely képes lenne a bankok összes funkcióját kiváltani” - véli Horváth Krisztina.
A Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója úgy véli, az ma még nem állapítható meg, hogy ettől kell-e félniük a bankoknak vagy sem.
Indoklásként arra a tanulmányra hivatkozik, ami korábban vizsgálta a különböző startupok felfutásának a gyorsaságát. Eszerint szinte szektortól függetlenül arra az általános megállapításra jutottak, hogy 4-5 év működés előtt gyakorlatilag az illető FinTechek vagy bármilyen más cégek a hagyományos szereplők bevételéből maximum 1-1,5 százalékot hasítottak ki, vettek el.
„Most, amikor a piaci szereplők egymást figyelik, akkor nyilván a nagy szereplők figyelik a nagy szereplőket, általában az 1 százalék piaci részesedést elvivőt senki sem figyeli. Pont ez rejtegeti a veszélyt, hogy vajon a nem figyeltek közül, a semmiből tud-e valaki úgy áttörni, és olyan naggyá és olyan egyszerűvé és ügyfélélményt nyújtóvá válni, amire ma még senki sem számít” - figyelmeztetett a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója.