eur:
394.06
usd:
355.48
bux:
72297.19
2024. szeptember 8. vasárnap Adrienn, Mária

Elment vadászni, és talált egy rekorder helikoptert - képgaléria

Oroszországban gyakran éri meglepetés az embert. Egy vadász például a szokásosnál beljebb merészkedett az erdőbe, és egy mindössze egy épületből álló katonai támaszpontot talált. Ennél is érdekesebb, hogy talált egy elhagyott katonai helikoptert is, amely a maga idejében számos rekordot megdöntött.

A képekből ítélve a felfedezés helyszínére immár ismerőseivel visszatért férfi egy Mi-6-os helikoptert talált az erdő közepén. Ez a világ első forgószárnyasa, amely kiérdemelte a nehéz szállító helikopter megnevezést.

A típus 1957-ben repült először, és 1981-ig körülbelül 860 darabot építettek a Szovjetunióban, katonai és polgári célokra egyaránt, de persze az előbbin volt a hangsúly.

A NATO-tól a Hook (Horog) nevet kapó helikopter a hatvanas években több rekordot is megdöntött: 1961-ben a Mi-6-os lett a világ első forgószárnyasa, amely túllépte a 300 kilométer/órás sebességet, elnyerve ezzel a Sikorsky helikoptergyártó cég amerikai kupáját. A helikopteres teherszállítás rekordját szintén ez a gép birtokolta.

Ehhez persze megfelelő erőforrásra volt szükség: a két Solovjev D-25V motor egyenként 5500 lóerő, avagy 4100 kilowatt teljesítmény adott le.

A típus méretei is impozánsak. Több mint 33 méteres hosszával és közel tízméteres magasságával több mint tíz évig a Mi-6-os számított a világ legnagyobb helikopterének. A főrotor átmérője 35 méter, üres tömege 26,5 tonna, maximális felszálló tömege 41,7 tonna.

Nyugdíjazták

A helikopter 12 tonna hasznos terhet emelhetett a levegőbe, vagy 70-90 felszerelt katonát szállíthatott bevetésre. A gépet négyfős személyzet üzemeltette, önvédelmi célokra egy 12,7 milliméteres DShK géppuskát lehetett az orrba szerelni.


Megkímélt állapotban

A Mi-6-osnak normál körülmények között 250 kilométer/óra volt a maximális sebessége, hatótávolsága 500 kilométer, szolgálati magassága pedig 4.500 méter.

A helikopter alapfeladata csapatok és felszerelés szállítása volt, de emellett építettek parancsnoki változatot is. Tűzoltó-változatot ugyancsak kialakítottak, de alkalmazták az űrből visszatért űrhajóegységek (kapszulák) visszaszállítására is.

A típus Oroszországban hivatalosan 2002 óta nem repülhet, miután egy júliusi balesetben 21 ember vesztette életét. Szakértők szerint ennek ellenére Szibériában kis számban még repülik a Mi-6-ost, akárcsak Kínában.

Címlapról ajánljuk
Svédország meglepően kemény lépésre szánta el magát

Svédország meglepően kemény lépésre szánta el magát

Svédország bekeményít a gyerekek és fiatalok mobilhasználatával szemben. A héten kiadott új ajánlások szerint kétéves korig nem is láthat képernyőt egy gyermek, de még az idősebbek számára is csak néhány órányi mobilozást kellene engedni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.09. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×