Infostart.hu
eur:
398.03
usd:
339.17
bux:
101291.94
2025. július 24. csütörtök Kincső, Kinga
Közúti ellenőrzésre figyelmeztető tábla a budapesti Nagykőrösi úton telepített Véda közúti intelligens kamerának nevezett új fix traffipaxok közelében 2016. április 4-én. Az új kamerák, amelyek április 5-én reggeltől fognak működni, sebességmérés mellett - a többi között - forgalomszámlálásra és többféle szabályszegés felismerésére, dokumentálására is alkalmasak. A rendszer 160 mobil sebességmérőt, valamint az ország egész területén 365 fixtelepítésű komplex közlekedésellenőrző pontot (KKEP) foglal magában, 134 útszakaszon.
Nyitókép: Koszticsák Szilárd

A közúti ámokfutóknak a kocsiját is elvehetik - de nem nálunk

2011 és 2020 között a felére kellene csökkenteni a közúti halálos balesetek számát, ehhez képest néhány biztató év után idén már 7,1 százalékos az éves növekedés. Magyarország közlekedésbiztonsága Európában az egyik legrosszabb - hangzott el a Kriminálexpón.

Néhány éve javulás látszott, ám az utóbbi évben ismét nőtt a közlekedési balesetek száma, az ittas vezetők aránya. A Kriminálexpó nevű rendezvényen elhangzottakról a Zoom.hu közölt összeállítást, amiből kiderül, október végéig már 513-an haltak meg az utakon. A válság elmúltával ráadásul egyre többen autóznak, és a gyorshajtás is egyre több, ami a halálos és súlyos balesetek harmadát okozza.

Magyarországon kívül egész Európában romlott a közlekedésbiztonság. Mint Holló Péter közlekedési kérdésekkel foglalkozó kutató és Óberling József ezredes, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályának vezetője elmondta, az általános terrorfenyegetettség elleni küzdelem jelentős számú rendőrt vont el az utakról.

Noha a magyar utakon 2016-ban megjelent a VÉDA szupertraffipax, ami látványosan csökkentette a halálos balesetek számát (csökkent az autózók átlagsebessége),

mostanra már "fejből tudják" az autósok, hol várható mérés, és közvetlenül előtte lassítanak.

Egy új ötlet szerint azonban két fix sebességmérő pont között átlagsebességet is tudnak mérni, így mindenkit meg lehet büntetni, akinél ez az érték túllépi a határt.

A környező országokban különböző módszerekkel élnek:

  • Szlovénia: a közlekedés bűnözői ellen a hollandoknál, svédeknél, angoloknál divatos módszert átvéve a véralkoholszintnek megfelelő horribilis pénzbírságot szabnak ki, illetve jogosítványbevonással élnek és nyilvántartásba is veszik, drasztikus esetben új vizsgára kötelezik a gyorshajtót, ittas vezetőt. Belső utasítás, hogy a mérőket napi 7 órán át kell dolgoztatni. A visszaesőktől az autót is el lehet venni.
  • Olaszország: a VÉDA-hoz hasonló a rendszer, emiatt megnőtt a szakaszhatárokon lévő éttermek, benzinkutak forgalma, ahol "lecsúsztatják" a gyorshajtással nyert időt.
Egy EU-s utasítás szerint 2020-ra a 2011-es szint felére kell csökkenteni a közúti halálos áldozatok számát,

egy ajánlás pedig azt tűzte ki célul, hogy 2050-re ne legyen halálos baleset.

Hazánkban a célok megvalósulásához évente bő 6 százalékos csökkenést kellene elérni, ám

ehelyett idén már 7 százalék fölötti a növekedés.

Magyarország közlekedésbiztonsága Európában az egyik legrosszabb.

Címlapról ajánljuk

Hegyi Zsolt: a MÁV-hálózat műszaki színvonala erre az intenzitásra felkészületlen, ezt ki kell mondani

A Keleti pályaudvar egy hónapos lezárásának okairól, a magyar vasúti hálózat állapotáról, a késések miatt kifizetett jegyár-visszatérítésről, a balatoni vonalak helyzetéről, a pótlóbuszok rendszeréről és a következő időszak tervezett felújításairól beszélt Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.24. csütörtök, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
Itt egy konkrét számítás az Otthon Start hiteléről – A kettős indexálású jelzáloghitel lenne az előnyös

Itt egy konkrét számítás az Otthon Start hiteléről – A kettős indexálású jelzáloghitel lenne az előnyös

Az Otthon Start program kedvezményes és rögzített kamatláb mellett nyújt jelzálogkölcsönt az első ízben lakást vagy házat vásárlóknak. A bírálók a programot több szempontból kritizálták, de nem vették figyelemben az infláció hatását a reálértékben számolt törlesztési pályára, és érdemben nem foglalkoztak a költségvetési terhekkel. Ebben az írásban egy egyszerű modell segítségével pótlom e hiányokat, és vázolok egy előnyösebb konstrukciót, a kettős indexálású jelzáloghitelt: 2%-os piaci reálkamatlábbal számolva a törlesztőrészletnek nem a nominál, hanem a reálértékét veszem állandónak, így a hagyományosnál kisebb nominális törlesztőrészlettel kezdünk, és nagyobbal fejezzük be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×