eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: Pixabay

Igencsak átalakulna Budapest közlekedése, ha ezek a tervek megvalósulnának

A Magyar Kerékpárosklub egy 12 pontos listát ismertetett - fontosnak tartaná, hogy ezek megvalósuljanak a következő önkormányzati ciklusban. Céljuk, hogy a lakossági igények alapján a mostaninál sokkal többen közlekedhessenek kerékpárral, és a hiányzó fejlesztések ezt biztosítsák.

Legfontosabb programpontjuk, hogy forgalomarányos kerékpáros költségvetési keret legyen - mondta az InfoRádiónak Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke. Felidézte, a Fővárosi Közgyűlés egyhangú szavazással elfogadta 2019-ben, hogy a kerékpáros közlekedés részarányát 10 százalékra emelik 2030-ra. Álláspontjuk szerint ez lehetetlen anélkül, hogy erre stabil keretet biztosítanának a költségvetésből.

Jelenleg egyelőre a kerékpározás forgalmi részaránya körülbelül 2-3 százalék, és a 2 százalékot sem éri el a költségvetési kiadásokban a kerékpározásra fordított pénzek összege. Már a 2 százalék, vagyis a körülbelül 3 milliárd forint is komoly fejlődést hozna - mondta Kürti Gábor.

Szerinte emellett gyorsítani kellene a külvárosi kerékpár-hálózati fejlesztéseket, azaz meg kellene oldani, hogy

a külső kerületközpontokban hozzáférhetők legyenek B+R rendszerű tárolók, ahol az ingázók át tudnak szállni a tömegközlekedésre.

Ezt azért tartják fontosnak, mert jellemzően az emberek 5 kilométert bicikliznek szívesen a munkahelyükre és haza. A tizenkettőből az egyik pontjuk épp arra vonatkozik, hogy legyenek a kombinált közlekedést népszerűsítő kampányok is.

Kürti Gábor elmondta, nagyon szeretnék, ha a három belvárosi hídból, vagyis a Petőfi-, a Szabadság- és az Erzsébet híd közül legalább az első kettőnél megoldanák a kerékpáros közlekedést. Hozzátette, nem lezárásra gondol, vagy a Lánchídnál alkalmazott hasonló forgalomcsillapításra, hanem valamilyen egyéb megoldást várnának a főváros és a BKK mérnökeitől.

Továbbá nagyon örülnének, ha egyszer a Rákóczi út, ami a belváros fő ütőere, biciklivel is biztonságosan járhatóvá válna.

De a pesti rakparton is jó lenne megoldani a kerékpározást - tette hozzá Kürti Gábor.

A 12 pontot - amelyről itt lehet olvasni bővebben - elküldik majd valamennyi főpolgármester-jelöltnek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jelentősebb havazásra figyelmeztet, ezért óvatosságot és a közösségi közlekedés előnyben részesítését kéri az autósoktól a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közművek. Közben a meteorológia intézet bemutatta azt a térképet, amelyen a várható havazás láthetó.

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×