Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: Pixabay

Igencsak átalakulna Budapest közlekedése, ha ezek a tervek megvalósulnának

A Magyar Kerékpárosklub egy 12 pontos listát ismertetett - fontosnak tartaná, hogy ezek megvalósuljanak a következő önkormányzati ciklusban. Céljuk, hogy a lakossági igények alapján a mostaninál sokkal többen közlekedhessenek kerékpárral, és a hiányzó fejlesztések ezt biztosítsák.

Legfontosabb programpontjuk, hogy forgalomarányos kerékpáros költségvetési keret legyen - mondta az InfoRádiónak Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke. Felidézte, a Fővárosi Közgyűlés egyhangú szavazással elfogadta 2019-ben, hogy a kerékpáros közlekedés részarányát 10 százalékra emelik 2030-ra. Álláspontjuk szerint ez lehetetlen anélkül, hogy erre stabil keretet biztosítanának a költségvetésből.

Jelenleg egyelőre a kerékpározás forgalmi részaránya körülbelül 2-3 százalék, és a 2 százalékot sem éri el a költségvetési kiadásokban a kerékpározásra fordított pénzek összege. Már a 2 százalék, vagyis a körülbelül 3 milliárd forint is komoly fejlődést hozna - mondta Kürti Gábor.

Szerinte emellett gyorsítani kellene a külvárosi kerékpár-hálózati fejlesztéseket, azaz meg kellene oldani, hogy

a külső kerületközpontokban hozzáférhetők legyenek B+R rendszerű tárolók, ahol az ingázók át tudnak szállni a tömegközlekedésre.

Ezt azért tartják fontosnak, mert jellemzően az emberek 5 kilométert bicikliznek szívesen a munkahelyükre és haza. A tizenkettőből az egyik pontjuk épp arra vonatkozik, hogy legyenek a kombinált közlekedést népszerűsítő kampányok is.

Kürti Gábor elmondta, nagyon szeretnék, ha a három belvárosi hídból, vagyis a Petőfi-, a Szabadság- és az Erzsébet híd közül legalább az első kettőnél megoldanák a kerékpáros közlekedést. Hozzátette, nem lezárásra gondol, vagy a Lánchídnál alkalmazott hasonló forgalomcsillapításra, hanem valamilyen egyéb megoldást várnának a főváros és a BKK mérnökeitől.

Továbbá nagyon örülnének, ha egyszer a Rákóczi út, ami a belváros fő ütőere, biciklivel is biztonságosan járhatóvá válna.

De a pesti rakparton is jó lenne megoldani a kerékpározást - tette hozzá Kürti Gábor.

A 12 pontot - amelyről itt lehet olvasni bővebben - elküldik majd valamennyi főpolgármester-jelöltnek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz
Vagyonadó

Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz

A vagyonadó mindig jól mutat a kampányplakáton: egyszerű üzenet, könnyű célpont, morális fölény. Csakhogy ahol valóban nekifutottak a bevezetésének, ott az állam rendre összeomlott a mérés, az értékelés és a jogi megfelelés terhei alatt. Franciaország, Németország, India és Argentína példája ugyanazt mutatja: a vagyonadó technikailag szinte megvalósíthatatlan. A politikai szlogen így tehát marad, maga az adó viszont többnyire elbukik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Hollywoodi álmok vs. valóság: miért nem használják ezeket a látványos fegyvereket a hadseregek?

Hollywoodi álmok vs. valóság: miért nem használják ezeket a látványos fegyvereket a hadseregek?

A hollywoodi blockbusterek és a tömegeket szórakoztató videojátékok korában elkerülhetetlen, hogy bizonyos fegyverek az indokoltnál jóval nagyobb médiafigyelmet kapjanak pusztán azért, mert ezekben a médiumokban jól néznek ki. Előző cikkünkben összeszedtünk néhányat a legismertebb klisékből, de annyi ilyen eszköz van, hogy akár egy kisebb könyvet is írhatnánk róluk. Bár ezt azért nem vállaljuk be, néhányat még összegyűjtöttünk a filmek és játékok által piedesztálra helyezett fegyverek közül, amiket a valóságban vagy ritkán használnak, vagy teljesen máshogy, mint ahogy mi gondolnánk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×