Miért érdemes a tesztek alapján vásárolni nyári gumit?
Amikor nyári abroncsot keresünk az autónkra, akkor érdemes első lépésben méret alapján szűrni. A döntés persze így sem könnyű, mert meglehetősen széles termékpalettával találkozunk. Ha pedig megnézzük a mintázatok leírását, akkor pedig szembesülnünk kell azzal, hogy minden gyártó csupa jót mond az abroncsáról. A vásárolói vélemények még talán segíthetnek nekünk, de ezekkel meg az a gond, hogy több lesz a negatív tapasztalat, hiszen az emberek szívesebben panaszkodnak egy abroncsról, mint mondják el, hogy milyen elégedettek vele.
A nemzetközi abroncstesztek viszont segíthetnek objektív képet alkotni a nyári gumikról, hiszen a tesztelők független véleményt mondanak, és az alapján adják a minősítéseket, amit az adott abroncs esetén tapasztaltak. Tény persze, hogy nem minden mintázat és méret kerül tesztelésre minden évben. Ugyanakkor, ha egy abroncs adott méretben jól teljesít, akkor sejthető, hogy más méretben is hasonló teljesítményt várhatunk tőle. És bár a mintázatok esetében kevesebb abroncsot vizsgálnak, mint amennyi piacra kerül, de az eredmények még így is jó támpontot adhatnak arról, hogy mely márkák és mintázatok érdemlik ki a figyelmünket.
Teszteredmények, avagy mely nyári abroncsokat érdemes választani?
Február végén nyilvánosságra került az ADAC nyárigumi-teszt eredménye, így akik idén szeretnénk új nyári gumit vásárolni, mindenképp célszerű, ha tájékozódnak az eredményekről. A 2024-es ADAC nyárigumi-teszten a 215/55 R17 méretű abroncsokat vizsgálták, melyek elsősorban az alsó középkategóriás SUV-ok és néhány középkategóriás autó kedvelt mérete. Az idei teszten vezetésbiztonság és a környezeti egyensúly is a vizsgálati szempontok közé került, lássuk, mely abroncs teljesítettek a legjobban – írja a Gumiabroncs.
A 16 vizsgált abroncs között idén nem volt olyan mintázat, amely elégtelen minősítést kapott volna. Az első három helyen, „jó” minősítéssel a Continental, a Michelin és a Kumho mintázata végzett. A legjobbnak a Continental PremiumContact 7 bizonyult, mögötte alig lemaradva a Michelin Primacy 4+ végzett a második helyen, a képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig a középkategóriás Kumho Ecsta HS52 „állhatott” fel. Összességében mind a három mintázat kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, és minden fenntartás nélkül bátran választható.
A középmezőny meglehetősen szélesre sikerült, Debica Presto UHP 2, a Dunlop Sport Maxx RT2, Bridgestone Turanza 6, a Fulda SportControl 2, a Hankook Ventus Prime4, a Goodyear EfficientGrip Performance 2 és a Falken Ziex ZE 310 EcoRun is megfelelőnek bizonyultak.
(x)