Továbbépül, és várhatóan még az idei évben el is készül a Nagykörút teljes hosszában a mindkét oldali kerékpársáv. A beruházás a közösségi költségvetés nyertes ötleteként valósul meg.
A főpolgármester kabinetfőnökének megfogalmazása szerint ezzel a Szent István körúton is biztonságos körülményeket fognak teremteni az ott közlekedőknek.
A beruházás az egyik irányban a meglévő kerékpársáv apróbb fejlesztését, a másik irányba viszont – a Jászai Mari tértől a Nyugati térig – egy önálló kerékpársáv létrehozását jelenti – tette hozzá.
Arra is kitért, hogy kísérlet gyanánt olyan
fizikai elválasztó elemeket
állítanak ki a fővárosban, amelyek ugyan látványosan elhatárolják az autós és kerékpáros forgalmat egymástól, ugyanakkor nem jelentenek veszélyt az ott közlekedőkre. Vagyis nem betontömbökre kell gondolni – jegyezte meg Balogh Samu. Ezeket elsőként az Üllői úton kívánják tesztelni az idei nyár folyamán, a tapasztalatokat pedig a Szent István körúti projekt esetében is felhasználnák.
Taxis vélemény
A taxisok a kerékpárosok közlekedésének szigorú szabályozását és ellenőrzését sürgetik. Az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint sok bicikliutat olyan helyekre terveznek, ahol erre nem lenne mód, és csak a parkolóhelyek rovására tudnak üzemelni.
Metál Zoltán szerint minden szakaszon külön meg kellene azt vizsgálni, hogy egyáltalán érdemes-e mind a két oldalra biciklisávot telepíteni.
Problematikusnak nevezete azt is, hogy
hiába áldoznak „pénzt, paripát, fegyvert” a kivitelezésre, ha a biciklisek amúgy nem a kerékpársávokat használják.
Uniós forrásokból Kőbányán, valamint a XV., a XIX. és a XX. kerületben is új bicikli utak épülnek.