Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: Getty Images

Az influenszerek tömeges ellenőrzésébe kezd a fogyasztóvédelem

Ellenőrzése alá vonja a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelemi Hatóság a különböző reklámhordozókat, kirakatokat és reklámújságokat. A gyermekek és fiatalkorúak védelme érdekében indítanak vizsgálatokat.

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) a gyermekek és fiatalkorúak védelme érdekében ellenőrzi a reklámszabályokra vonatozó rendelkezések betartását. A sajtóközleményből kiderül, hogy az utóbbi években folyamatosan új kihívások érik a fogyasztókat, különösen a gyermekeket és fiatalkorúakat, akik a legkiszolgáltatottabb helyzetben vannak.

A közlemény szerint a reklámok gyakran befolyásolják a gyerekek értékrendjét és érzelmi állapotát, aminek hosszú távon negatív következményei is lehetnek. Az NKFH és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok kiemelt feladata, hogy biztosítsák a gyerekek megfelelő testi, szellemi és erkölcsi fejlődéshez való jogát.

A 2024-es vizsgálatok rámutattak arra, hogy a mobiltelefonokon elérhető játékokra vonatkozó korhatár-besorolás nem megfelelő. „A közel 600 ellenőrzött reklám közült 39 nem felelt meg a jogszabályi előírásoknak, elsősorban alkoholtermékek iskolák közvetlen közelében történő reklámozása miatt. Ez nagyobb számban a szabadtéri reklámhordozókat és kirakatokat érintette, ahol 20 százalékos volt a kifogásolási arány. Jogsértés megállapításánál több esetben bírság kiszabására is sor került, mindösszesen 21 millió forint összegben” – fogalmaz az NKFH.

A vizsgálatok kiterjednek minden reklámhordozóra, így szabadtéri reklámhordozókat, kirakatokat, újságokat és reklámújságokat, szórólapokat, rádiót és televíziót, valamint az internetet is vizsgálja a hatóság.

A közlemény kiemeli az influenszerek megjelenését és fontosságát: a közösségi média térnyerése magával hozta az influenszerek megjelenését és széles körű ismertségét, ami a fiatalkorúakra eltérő hatással lehet. Számos esetben megtörtént már, hogy az adott tartalomból nem derül ki, hogy az reklámot tartalmaz, ezért ennek kiemelt figyelmet szentelnek. Azokra a tartalmakra is kiterjed az ellenőrzés, amelyekben a gyermekeket közvetlenül szólítják fel a reklámozott termék megvételére.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 13. 06:49
×
×
×
×