A gimnáziumban tanító pedagógusok belső teljesítményértékelésének legújabb tervezetét a Belügyminisztérium szerdán küldte ki. Ez alapján pont járna többek között a kommunikációs stílusra, a szülőkkel való kulturált viselkedésre, és az intézmény jó hírének erősítésére a személyes, írásos, online kommunikációban, viselkedésben – írja a Telex.hu.
A pedagógusok teljesítményértékelő rendszerét szeptembertől vezetnék be általánosan. A pedagógus-szakszervezetek tiltakoznak ellene, mert szerintük az új teljesítményértékelési rendszerről nem volt semmilyen szakmai és társadalmi egyeztetés. A tervezetről a Belügyminisztérium jelzése szerint hamarosan egy kérdőívben a pedagógusok is elmondhatják a véleményüket.
Az értékelési rendszer két részből fog állni:
- személyre szabott szakmai követelmények (éves fejlesztési célok vagy teljesítménycélok) meghatározása és értékelése,
- munkavégzés meghatározott (mennyiségi és minőségi szempontokra egyaránt kiterjedő) értékelési szempontjai alapján történő értékelés.
A pedagógusok munkavégzésének értékeléséhez tíz kompetenciaterületet határoztak meg, az intézményvezetőknek pedig nyolcat. Ilyen többek közt az eredményesség, a munkaterhelés, a szakmai minőség, etikus magatartás és kommunikáció. Az utóbbiba az is beletartozik, hogy az adott tanár milyen stílusban beszél az iskolapszichológussal, a pedagógiai szakszolgálat munkatársaival, és a hallgatókkal. Értékelik,
milyen a tanár kapcsolata a szülőkkel, családokkal, és erősíti-e az intézmény jó hírét a személyes, írásos, online kommunikációban, viselkedésben.
Az értékelés június-júliusban kezdődik, a pedagógust és az intézményvezető-helyettest az intézményvezető, az intézményvezetőt a fenntartó értékeli, de be kell vonni az adott pedagógus munkájára rálátó munkaközösség vezetőket, tagintézmény-vezetőket. Ezután jön egy személyes értékelő megbeszélés évente egy alkalommal, ahol a vezetői és az önértékelés ismeretében megszületik a végleges értékelés.