Infostart.hu
eur:
397.57
usd:
338.43
bux:
101371.24
2025. július 25. péntek Jakab, Kristóf
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke (j) beszél, mellette Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) főtitkára a taxisok álló demonstrációján, amelyet a FUVOSZ és az OTSZ szervezett Budapesten, az V. kerületi Alkotmány utcában 2015. június 16-án. A taxisok azért demonstráltak, mert a törvényhozás nem fogadta el a taxis rendeletet.
Nyitókép: MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

Metál Zoltán nem félti a taxisokat a tagdíjemelés miatt

Az új tarifák bevezetése után tagdíjemelést terveznek a fővárosi taxitársaságok – erősítette meg a 24.hu értesüléseit az InfoRádiónak az Országos Taxis Szövetség elnöke. Metál Zoltán elmondta: az emelés mértéke még nem ismert, ám a módosuló tagdíjak miatt verseny is kialakulhat a cégek között, ami akár a piacon is változást hozhat.

Metál Zoltán szerint minden tarifaemelés után várható a szolgáltatási díjak emelése a fuvarszervezők részéről, hiszen az utóbbi években az ő költségeik is nagyban növekedtek, továbbá a diszpécserközpontokat üzemeltető társaságokat a pandémia nyomán komoly munkaerő-elvándorlás is sújtotta.

A szövetség elnöke tehát biztosra veszi, hogy egy-két héten belül megtörténik a tagdíjemelés (esetleg járulékemelés) a fővárosi taxipiacon, de ennek mértékéről nincsenek információi. Hozzátette azt is, hogy erről a cégek struktúrájától függően a taxisok vagy a tulajdonos fog dönteni.

„Attól nem tartok, hogy az emelés mértéke olyan mértékben elvinné a taxisok bevételét, hogy az a megélhetésüket veszélyeztesse. Annál is inkább, mert nem kötelező fuvarszervezőhöz tartozni – a budapesti taxisok 15 százaléka nem is él a lehetőséggel, megtartva magának az erre fordítandó pénzösszeget. Nekik az utcai taxiállomáson nyújtott szolgáltatás vagy a leintés biztosíthat utasokat és bevételt” – mondta megkeresésünkre Metál Zoltán.

Miután pedig kevesebb is a taxis a piacon, kiéleződhet a verseny a sofőrökért a kedvezőbb kondíciókkal – tette hozzá. A szövetség vezetője szerit ez kisebb-nagyobb elvándorlást eredményezhet, ami során

a nagyobb társaságok még nagyobbá, a kisebbek még kisebbé válhatnak, de fúziók is elképzelhetők.

Az utasok elfogadták

Metál Zoltán a tarifaemelést illetően közölte: az első egy-két nap megfigyelhető volt egy 10 százalékos fuvarszámcsökkenés, de ez nem feltétlenül a tarifaemelésnek tudható be, mert a hétfő-kedd jellemzően mindig gyengébb nap a héten, továbbá például az időjárás sem mellékes tényező, illetve hogy épp milyen rendezvények vannak a városban. Egy hét távlatából szerinte nem csökkent az utasszám, de ez persze nagyban eltérhet egy-egy társaságnál. „Az utasok 99 százaléka elfogadta a tarifaemelést, és tisztában van azzal, hogy milyen költségei vannak egy-egy vállalkozásnak” – fogalmazott.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Prága magyarázkodik: ezért marad ki a gázai rendezést sürgető nyilatkozatból

Csehország nem csatlakozott ahhoz a nemzetközi felhíváshoz, amely a háború azonnali lezárását sürgeti a gázai övezetben. A nyilatkozatot eredetileg huszonöt ország és az Európai Bizottság adta ki, és elítéli a civil lakosság elleni embertelen gyilkolást, valamint az izraeli oldal által akadályozott humanitárius segélyezést. Bár a dokumentumhoz azóta további országok, köztük Szlovákia is csatlakoztak, Csehország távolmaradását több bírálat is érte, legfőképpen odahaza, az ország vezetői között.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.25. péntek, 18:00
Balogh László
az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×