eur:
411.08
usd:
395.35
bux:
0
2024. december 26. csütörtök István
Forgalmi dugó Budapesten, a Hungária körúton 2017. november 27-én. A kínai miniszterelnök látogatása és a Kína-Kelet-Közép-Európa (KKE) csúcstalálkozó miatt forgalomkorlátozásokat vezettek be a fővárosban.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Kiderült, mennyit ülnek dugóban a budapesti autósok

A GPS-adatok alapján vizsgálták a 2021-es forgalmi adatoka a fővárosban.

A 2020-as évhez képest 2021-ben nőtt a magyar főváros útjain a torlódás, de egyelőre a forgalom sűrűsége nem érte el a járvány előtti szintet Budapesten – írja a vezess.hu a TomTom adatai alapján.

A GPS-es adatok szerint az átlagos utazási idő napi 2 perccel lett több 2021-ben 2020-hoz képest. A torlódási szint átlagosan 30 százalék volt, ami azt jelenti, hogy az utazási idők átlagosan 30 százalékkal voltak hosszabbak, mint torlódásmentes helyzetben.

A legzsúfoltabb nap 2021. október 6-án, szerdán volt, ekkor 53 százalékos torlódási szintet mértek egész Budapestre vetítve. Az előző esztendőben egy fővárosi autós 121 órát, azaz 5 napot és 1 órát töltött dugóban az év során, ami 1 nappal és 7 órával kevesebb, mint 2019-ben. A hétköznapi csúcsok a fővárosban átlagosan reggel 7-től 9-ig, valamint délután 4-től 6-ig tartanak – kivéve pénteken, amikor délelőtt 10-20 százalékkal kisebb dugó, délután pedig korábban, 2-kor kezdődik és elhúzódik 5-ig.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Vajon Kínának sikerül 2025-ben a gazdasági csoda?

Vajon Kínának sikerül 2025-ben a gazdasági csoda?

2024 a kínai lassulás és a gazdaságpolitikai tehetetlenség éve volt. Hiába próbálkozott a jegybank minden eszközzel, egyelőre nem látjuk a kínai fellendülést, ráadásul az ország vezetése valamiért tartózkodik a nagy fiskális lazítástól. Pedig ezek fontos kérdések befektetőként is, mivel egy jól kifundált kínai lazítás az árupiacokon és a részvénypiacokon is óriási trendeket indíthat el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×