eur:
413.94
usd:
396.69
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Újonnan felszerelt kézfertőtlenítő a Győri Nádorvárosi Ének-zenei Általános Iskolában 2020. szeptember 2-án. A győri Innovatív Speciál Transport Kft. 37 helyi köznevelési intézménynek juttatott el kézfertőtlenítő szerekből és kézfertőtlenítő eszközökből álló adományt 3 millió forint értékben.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

„Sajnos a petárdák nem állnak készenlétben” – íme a tanévkezdés első tapasztalatai

A másfél méteres távolságra vonatkozó szabály betartathatatlan az iskolákban, de a tanárok mindent megtesznek a járványvédelem érdekében, már csak azért is, mert nagyon nem szeretnének újra digitálisan oktatni. Ezt a Pesthidegkúti Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola igazgatója mondta az InfoRádiónak.

Emberemlékezet óta nem kezdődött el így tanév, fogalmazott Kökéndy Ákos, aki szerint mindenkiben egyfajta furcsa, gyanakvó, „most mi lesz” érzés van. Mint fogalmazott, ezt nem a félelem, inkább a bizonytalanság okozza, de egyáltalán nincs rossz hangulat és aggodalom a pesthidegkúti intézményben.

Az már két nap után is látszik, hogy

az egyik fontos járványvédelmi szabály betarthatatlan az iskolákban

– tette hozzá az igazgató. „A piciknél abszolút nem életszerű, hogy tartsák a távolságot, de az egymással jóban lévő nagyobb gyerekeknél sem törekszünk erre, mert nem tartom betarthatónak” – fogalmazott.

Kökéndy Ákos szerint most a szülők, a diákok és a tanárok számára a bizonytalanság a legrosszabb.

Nagyon nem szeretnék például, hogyha néhány hét múlva ismét át kellene állniuk a digitális oktatásra,

még akkor sem, ha tavasszal jól begyakorolták. „Utáljuk és nem akarjuk csinálni” – jelentette ki a szakember, aki szerint nem is szabad ezzel momentán foglalkozni. Az év elejével igyekszik minél több témát „megpendíteni”, minél több dologba belefogni a kollégáival, hogy ha mégis beütne az elzárás, akkor legyen mire alapozva folytatni a munkát. Vagyis, hogy ne a nulláról, érintkezés nélkül kelljen belevágni a dolgokba, amitől egyébként ódzkodna.

Az igazgató nagyon fontosnak tartja, hogy a pedagógiai munkában és általában az iskolai életben most ne a Covid-19 betegségről szóljon minden. Mint fogalmazott, érdekesen kell tanítani,

olyan témákat tárva a diákok elé, ami „szíven üti” őket, így óhatatlanul a háttérbe fog szorulni az az aggodalom, amivel esetlegesen az iskolába érkeztek,

ami netán a reggeleiket és a délutánjaikat beárnyékolja. Kökéndy Ákos ugyanakkor elismeri, hogy ez egy nagyon nehéz feladat, miután az iskola nem egy szórakoztatóipari cég, ahol „készenlétben állnak a petárdák”. Megjegyezte, ő maga egy olyan témával állt elő, ami teljes mértékben meglepte az osztályát. „Ha egy nagyon izgalmas szöveggel foglalkozunk, akkor nem a Covidról fognak gondolkodni, hanem az élet és a halál, vagy az erőszak és a szelídség ellentétén. Innentől kezdve már sokkal könnyebb azzal is megbirkózni, ami a vírus kapcsán felmerül mint kérdés” – magyarázta.

Mindazonáltal a gyerekeknek, a hatévesektől a tizennyolc évesekig érvényes kérdéseik vannak a vírusról, amiket a tanároknak egységesen, a korosztálynak megfelelő szinten meg kell tudniuk válaszolni, mondta az InfoRádióban Kökéndy Ákos, a Pesthidegkúti Waldorf Iskola igazgatója.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×