Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Az 5G mobil szolgáltatást ismertető stand a Nemzetközi Távközlési Egyesület (ITU) Telecom World 2019 konferenciájának kiállításán a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban 2019. szeptember 9-én.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Kiemelten ellenőrzik a mobilszolgáltatókat Magyarországon

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság idei felügyeleti terve alapján kiemelten ellenőrzi a többi között, hogy a mobilszolgáltatók betartják-e a roaminggal, illetve a határozott időre szóló szerződésekkel összefüggő előírásokat - közölte Karl Károly, a hatóság Hírközlés-felügyeleti főosztályvezetője.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság alapvetően felügyeleti hatóság az elektronikus hírközlési és a postai piacon, és az ellenőrzés módszertana egyrészt terv szerinti, másrészt pedig eseti ellenőrzést tartalmaz, utóbbit hivatalból, kérelemre, vagy bejelentés alapján. Most a terv szerinti ellenőrzések listáját tette közzé a hivatal - mondta az InfoRádiónak Karl Károly, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hírközlés-felügyeleti főosztályvezetője.

Az idén három alapvető körre összpontosít majd az NMHH:

a mobiltelefon szolgáltatás, a helyhez kötött vezetékes szolgáltatások - akár telefon, akár műsorterjesztés -, és a postai szolgáltatások.

Részben kockázati típusú ellenőrzést terveznek a legnagyobb előfizetői számú szolgáltatókkal többet kell foglalkozni a főosztályvezető szerint. Másrészt pedig tapasztalataink vannak, kérelmek, panaszok, korábban lefolytatott vizsgálatok alapján, hogy mik azok a területek, amelyek érzékenyek ebből a szempontból, akár a jellemző hibák, akár az előfizetők jogait erősen érintő jellegük miatt.

Az elmúlt években előfordultak hálózatsemlegességgel kapcsolatos ügyeink is, de ha jól emlékszem bírságokra nem került sor - mondta Karl Károly. Ellenben az általános szerződési feltételek szabálytalansága miatt többször is élt a bírságkiszabással a hatóság, valamint a szolgáltatók gyakorlati eljárásainak vizsgálata során is többször találkoztak problémákkal.

Vannak olyan törvény, vagy jogszabály által védett alapvető előfizetői jogok, mint a szolgáltatás hozzáférési pont létesítése, az áthelyezés, átírás, a korlátozás megszüntetése - ezek a szerződés alapvető sarokpontjainak a védelmét szolgáló előírások, amelyek ellenőrzésekor többször tapasztaltak problémákat. Ezeket a sarokpontokat a jogszabály például kötbérfizetéssel is védi, vagyis ezek nem teljesítése esetén a szolgáltató automatikusan - tehát kérni sem kell - kötbér fizetésére köteles.

Ezek ellenőrzése során látszott, hogy ezek érzékeny pontok, ezekkel foglalkozni kell - tette hozzá Karl Károly.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Tarol az AI: hamarosan már nem is lesz szükség zenészekre?

Tarol az AI: hamarosan már nem is lesz szükség zenészekre?

Folyamatos a vita a zeneiparban arról, hogy mire és milyen mértékben szabad vagy éppen nem szabad mesterséges intelligenciát használni, miközben a generatív AI fejlődése ott tart, hogy az emberek túlnyomó többsége már nem tudja megmondani, mesterséges zenét hall-e vagy ember által játszottat. Sokan zavarba kerülnek, mikor kedvenc zenéjükről kiderül, hogy nem is ember készítette.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×