Az eNET szeptemberben publikált, májusi adatokat tartalmazó kutatásából kiderült, hogy ma a felnőtt magyar internetezők körében 89 százalékos az okostelefon-penetráció, ez a réteg pedig önmagában 5,3 millió felhasználót jelent - a piacot több kutatócég bevonásával szondázó Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) azonban már 2018. végén is ennél több, mintegy 5,5 millió okostelefon-felhasználóval számolt, a 14 éves kor feletti teljes lakosságra levetítve. A HWSW szakportál szerint átléphette a 6 milliós határt a magyarországi okostelefon-felhasználói bázis mérete.
Az eNET kutatása szerint az emberek 71 százaléka szinte soha nem kapcsolja ki okostelefonját, 55 százalék pedig éjszaka is maga mellett tartja.
A magyarországi okostelefon-felhasználók egynegyede a mosdóra menet sem tud elszakadni a készüléktől
- derül ki a felmérésből.
A Magyarországon használt okostelefonok
- 85 százalékán fut Android operációs rendszer,
- 11 százalékán iOS található,
- 3 százalékon Windows Phone.
A márkaösszetételt tekintve a hazai piacvezető továbbra is a Samsung (34%), a második a kínai Huawei (23%), a harmadik pedig az Apple (11%). A maradék 32%-on különböző, kizárólag androidos gyártók osztoznak. Az eNET kutatása utal rá, hogy a gyártók erőviszonyát már rövid távon befolyásolhatja a Huaweit sújtó amerikai kereskedelmi embargó, melynek kimenetele és hatásai egyelőre nehezen jósolhatók meg.