Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János

Majdnem fél órát nyernek az autósok az új szakasszal

Nettó 145 milliárd forintos költséggel megépült az M44-es gyorsforgalmi út Kondoros és Tiszakürt közötti szakasza.

A Békés megyei Kardos településen megrendezett átadón Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta, hogy a most átadott 62 kilométer hosszúsági útszakasz révén 25 perccel rövidül meg Békéscsaba és Budapest között a gépjármű közlekedés. Hozzátette, hogy

2002 óta nem készült el egyszerre ilyen hosszban gyorsforgalmi útszakasz Magyarországon.

Az államtitkár kiemelte, a kormány 2010 óta arra törekszik, hogy a közlekedésfejlesztést a gazdaságélénkítés szolgálatába állítsa. Mint mondta, előbb azonban talpra kellett állítani a gazdaságot, ami mostanra megtörtént, a gyarapodó gazdaság pedig nagyobb mozgásteret teremtett, így lehetővé vált, hogy a közúthálózatot sem kizárólag az uniós elvárásokhoz igazodva fejlesszük.

A 2024-ig tervezett közútfejlesztési projekteket keretbe foglaló Útprogram teljes költségvetése 3200 milliárd forint, amelynek nagyobbik hányadát, 1800 milliárd forintot a hazai költségvetés fedez, így a most elkészült Kondoros-Tiszakürt szakasz is hazai forrásból valósult meg - mondta az államtitkár.

Az Útprogrammal kapcsolatban emlékeztetett: a kormány arra vállalkozott, hogy négysávos közúti kapcsolatot létesít a ma még csak kétsávos főutakon elérhető megyei jogú városokba. E szándék a következő években valósággá válik Eger, Kaposvár, Salgótarján, Sopron, Szolnok és Zalaegerszeg mellett Békéscsaba esetében is - tette hozzá.

A most elkészült szakasz jelentőségéről szólva a térség országgyűlési képviselői, illetve az érintett két megye kormánymegbízottjai arról beszéltek, hogy az elkészült útszakasz egyszerre fogja szolgálni a biztonságos és gyors közlekedést, a beruházások ösztönzését, a térség felzárkóztatását, a munkahelyek teremtését és a népesség megtartását.

Nagy Róbert Attila, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója a beruházás részleteit ismertetve elmondta: a 62 kilométeres szakasz kivitelezési munkálatait három részben végezték el a Duna Aszfalt, a Hódút, az Euroaszfalt, a Swietelsky, a Solt Út és az A-Híd konzorciumai.

Az óránként 110 kilométeres sebességre kialakított útszakaszon 46 műtárgy épült, köztük 20 aluljáró, 13 felüljáró, 7 vadátjáró és 6 ökológiai átjáró, Kunszentmártonban pedig a Hármas-Körös felett egy 450 méter hosszúságú új híd is. Az új úton négy külön szintű csomópont is épült Kunszentmártonnál, Szarvasnál, Kardosnál és Kondorosnál.

A vezérigazgató közölte azt is, hogy már épül a Kondoros és Békéscsaba közötti szakasz, illetve folytatódik a beruházás Tiszakürt után Kecskemét felé.

Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányaváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×