eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Diákok az angol nyelv szóbeli érettségi vizsga előtt az Óbudai Árpád Gimnáziumban 2017. június 18-án. A középszintű szóbeliket az emelt szintű vizsgákat követően, június 19-től 30-ig tartják az érettségit szervező középiskolákban.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Mégis kell a nyelvvizsga a felsőoktatási felvételihez

A kormány még 2014-ben döntött arról, hogy 2020-tól csak az vehető fel a felsőoktatásba, akinek van legalább egy középfokú nyelvvizsgája. A napokban felröppent a hír, hogy elhalaszthatják ennek bevezetését.

A Magyar Hírlap írt arról a minap, hogy a kormány 2014-es döntése ellenére várhatóan mégsem lesz kötelező a nyelvvizsga az egyetemi felvételihez 2020-tól, mert bár egyre többen szereznek bizonyítványt a nyelvtudásukról,

szakértői vélemény szerint amennyiben a követelmény már most életbe lépne, a jelentkezők negyven százaléka nem kerülne be felsőoktatási intézménybe.

A lap azt írta, hogy az elvi döntés megszületett és a halasztás oka a régiók közötti jelentős különbség.

Az oktatásért felelős Emberi Erőforrások Minisztériuma azonban szerda délután közölte: "Nincs és nem is várható semmilyen változás a 2014. december 18-án kihirdetett rendelkezésekben, amelyek szerint 2020-tól a felsőoktatásba történő felvétel alapfeltétele lesz egyrészt a legalább B2 szintű, általános nyelvi, komplex nyelvvizsga vagy azzal egyenértékű okirat, illetve a legalább egy emelt szintű érettségi vizsga vagy felsőfokú végzettséget tanúsító oklevél. Utóbbi alól kivétel a művészet képzési terület”.

A régiós különbség viszont létező probléma

A Nyelviskolák Szakmai Egyesületének elnökét, Berényi Milánt még a halasztás lehetőségének kapcsán kereste meg az InfoRádió. Úgy vélte: a rendszer bevezetése előtt meg kellene szüntetni a jelenlegi egyenlőtlenségeket az egyes települések és iskolatípusok nyelvoktatása között, hogy azonosak legyenek a feltételek a nyelvvizsga megszerzéséhez.

Mint mondta, a kutatások szerint régiós szinten is látszanak a színvonalkülönbségek. „Egy megyeszékhelyen, Budapesten sokkal nagyobb esélye van egy diáknak jó szolgáltatást kapni, jó nyelvoktatást adni, mint egy kisebb településen”.

Segíteni kellene

A szakember szerint a sikeres diplomamentő program mintájára egy felvételi-mentő programmal lehetne segíteni a diákokat a felvételi előtt, és jónak tartaná egy olyan pontszámítási rendszer bevezetését, amely motiválja a diákokat arra, hogy a felvételiig ne egy, hanem akár több középfokú nyelvvizsgát is megszerezzenek. Berényi Milán felhívta a figyelmet arra, hogy

most a jelentkezőknek csak mintegy 40 százaléka rendelkezik legalább egy nyelvvizsga-bizonyítvánnyal.

A diplomamentő programról

Berényi Milán arról is beszélt, hogy az első diplomamentő program sikeresnek tekinthető, hiszen a 10 ezer résztvevőből 6500 vehette át a diplomáját, ami az átlagos nyelvvizsgáztatási statisztikát tekintve átlagon felüli arány.

Azt is elmondta ugyanakkor, hogy mivel a második program az előző után fennmaradt összegből valósul meg, emiatt

nem tudnak annyi főt bevonni, mint korábban, így most csupán 1333 jelentkezőnek tudják biztosítani a képzéseket.

Mivel sok az érdeklődő – több mint az előző programnál –, így egy esetleges harmadik fordulóban az eredeti összeg többszörösét is el lehetne költeni – vélekedett az elnök.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Megjelent a McKinsey legfrissebb autóipari trendekre vonatkozó globális fogyasztói felmérése, amelyben több izgalmas megállapítás is található. Természetesen az anyag gerincét az elektromos autózás teszi ki, erre vonatkozik a legtöbb kérdés, és az látszik, hogy a fogyasztók egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak az elektromos autók vásárlására, de többek között a töltéssel és a költségekkel kapcsolatos vélt vagy valós aggályok továbbra is komoly korlátot jelentenek. A felmérés ezen felül megállapítja azt is, hogy globálisan az EV-tulajok 29 százaléka akar visszaváltani belső égésű motoros autóra, míg az USA-ban ez az arány közelíti az 50 százalékot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×