A Budapest Airport, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője közölte: a társaság a Fővárosi Kormányhivatal döntésének megfelelően felfüggesztette a 2. Terminál melletti parkolóház építését. A Budapest Airport a beruházáshoz minden előírást maradéktalanul betartva szerzett jogerős építési engedélyt 2018. márciusában, amelyet a kormányhivatal most az eljárás folyamatában felmerült hatósági hiba (egy hiányzó szakhatósági jóváhagyás) miatt felfüggesztett. A BA közölte: az eljárási hiba orvoslásában minden támogatást megadnak az illetékes hivataloknak.
A parkolóházra nagy szükség van, mert Ferihegyen sorra dőlnek az utas- és áruforgalmi rekordok. Az új, hatszintes létesítmény
2500 parkolóhelyet jelentene.
Az erdeti tervek szerint a parkolóház 13 milliárd forintos költséggel, 2020. második negyedévére készülhetett volna el. A tereprendezést a terület lezárásával október végén kezdte meg a Budapest Airport, miután felszámolták a területen lévő felszíni parkolót. A parkolóház építésének november 23-án fogtak neki.
Az üggyel kapcsolatban az Index feltételezte, hogy akár a később létesülő ferihegyi gyorsvasútnak is útban lehet a parkolóház, mert a Közlekedő Tömeg Egyesület korábban bírálta a parkolóház tervét, mert pontosan ugyanazon a helyen épülne az állomásnak, ahová a parkolóházat betervezték.
Mint az egyesület vélekedik, a Pestlőrinc és Monor közötti vasúti szakaszból ágaztathatják el a reptéri vágányszakaszt, így Ferihegy akár közvetlen összeköttetésbe is hozható például Győrrel, Székesfehérvárral, Debrecennel, Nyíregyházával, Szegeddel vagy Kecskeméttel.
Becslések szerint napi átlag 20-25 ezer utas használna egy színvonalas vasúti kapcsolatot a repülőtér megközelítéséhez, ehhez azonban az kell, hogy ne kelljen az állomástól sokat gyalogolni a reptérig.
Felmerült, hogy akár föld alatti munkával is megvalósíthatnák a vasútállomást, ám az túl drága lenne, így mindenképpen a felszínről dolgoznak majd az állomáson.