eur:
411.19
usd:
394.49
bux:
79327.37
2024. november 22. péntek Cecília
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér, korábbi nevén Budapest Ferihegy nemzetközi repülőtér, Budapest nemzetközi repülőtere, Magyarország öt nemzetközi repülőtere közül a legnagyobb és legismertebb. Forgalma meghaladja az évi 10 millió utast.
Nyitókép: MTVA/Balaton József

Visszavonták az engedélyt, leállt a ferihegyi nagyberuházás

A főváros nem indokolta a döntést, a Budapest Airport szerint felfüggesztésről van szó.

A Budapest Airport, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője közölte: a társaság a Fővárosi Kormányhivatal döntésének megfelelően felfüggesztette a 2. Terminál melletti parkolóház építését. A Budapest Airport a beruházáshoz minden előírást maradéktalanul betartva szerzett jogerős építési engedélyt 2018. márciusában, amelyet a kormányhivatal most az eljárás folyamatában felmerült hatósági hiba (egy hiányzó szakhatósági jóváhagyás) miatt felfüggesztett. A BA közölte: az eljárási hiba orvoslásában minden támogatást megadnak az illetékes hivataloknak.

A parkolóházra nagy szükség van, mert Ferihegyen sorra dőlnek az utas- és áruforgalmi rekordok. Az új, hatszintes létesítmény

2500 parkolóhelyet jelentene.

Az erdeti tervek szerint a parkolóház 13 milliárd forintos költséggel, 2020. második negyedévére készülhetett volna el. A tereprendezést a terület lezárásával október végén kezdte meg a Budapest Airport, miután felszámolták a területen lévő felszíni parkolót. A parkolóház építésének november 23-án fogtak neki.

Az üggyel kapcsolatban az Index feltételezte, hogy akár a később létesülő ferihegyi gyorsvasútnak is útban lehet a parkolóház, mert a Közlekedő Tömeg Egyesület korábban bírálta a parkolóház tervét, mert pontosan ugyanazon a helyen épülne az állomásnak, ahová a parkolóházat betervezték.

Mint az egyesület vélekedik, a Pestlőrinc és Monor közötti vasúti szakaszból ágaztathatják el a reptéri vágányszakaszt, így Ferihegy akár közvetlen összeköttetésbe is hozható például Győrrel, Székesfehérvárral, Debrecennel, Nyíregyházával, Szegeddel vagy Kecskeméttel.

Becslések szerint napi átlag 20-25 ezer utas használna egy színvonalas vasúti kapcsolatot a repülőtér megközelítéséhez, ehhez azonban az kell, hogy ne kelljen az állomástól sokat gyalogolni a reptérig.

Felmerült, hogy akár föld alatti munkával is megvalósíthatnák a vasútállomást, ám az túl drága lenne, így mindenképpen a felszínről dolgoznak majd az állomáson.

Címlapról ajánljuk
Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

A korábbi fenyegetését beváltva csütörtökön nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a hágai Nemzetközi Bíróság Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, Joáv Galant volt védelmi miniszter és Mohammed Deif, a Hamász – izraeli források szerint – már likvidált katonai vezetője ellen. Tóth Norbert nemzetközi jogász az InfoRádióban tette világossá, Izrael nem része annak a statútumnak, amely alapján értesítést küldtek 125 országnak az izraeli miniszterelnök eljárás alá vonásáról.

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×