eur:
413.99
usd:
396.69
bux:
0
2024. december 23. hétfő Viktória
A Budapest Airport által 2017. március 1-jén közzétett látványterv a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B termináljához csatlakozó új, 11 000 négyzetméter alapterületű B-oldali utasmólóról. A KÉSZ Építő Zrt. 18 hónap alatt építi meg a mintegy 220 méter hosszú épületszárnyat, amelyről 27 új beszállítókapu érhető el, ezek közül tíz utasbeszállító hidat is kap. A Budapest Airport a B utasmóló terveinek elkészítésével a 6 évvel ezelőtt átadott SkyCourt csarnokot is tervező Tima Zoltán Prima Primissima díjas építészt és a KÖZTI tervező csapatát bízta meg.
Nyitókép: MTI

A kormányzat elégedetlen a ferihegyi állapotokkal

Új terminál épül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelynek átadása 2024-re várható. Az építkezés miatt tapasztalható állapotokat élesen kritizálja a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára. Schneller Domonkos az InfoRádiónak azt nyilatkozta: mindez méltatlan a főváros rangjához.

A zsúfoltság csökkentésére, az új terminál 2024-es megépítéséig valósítja meg a Budapest Airport a bud:plusz programot, amelyben 6,5 milliárd forint értékű fejlesztés valósul meg két év alatt. Hetven különböző egymáshoz kapcsolódó lépésről van szó részben az utasforgalmi, részben a biztonsági területen.

Épül többek között két új utasbiztonsági ellenőrző sor, új csomagvizsgáló röntgeneket vásároltak, amelyek gyorsítják majd az átvizsgálást. Kibővítik a 2B (nem schengeni) terminál érkezési területén a poggyászszallagokat, új várakozási területet, tágasabb utasforgalmi területet adnak át, növelik a csomagosztályozó kapacitásait, mosdókat építenek, valamint elkezdik tesztelni az önkiszolgáló check-in és poggyászcímke-kiadó automatákat.

Elégedetlen a kormányzat

"Az új terminál nagyon régi szükségszerűség. A főváros 18. kerülete a BKK-val és a fővárosi önkormányzattal megírt egy, az egész térségre vonatkozó fejlesztési koncepciót 2014-ben. A reptér jelenlegi fejlesztési koncepciója azonban ezzel köszönőviszonyban sincsen, és a reptér vezetését nem különösebben érdekli, hogy a kormány vagy az önkormányzat mit tervez a térséggel" - foglalta össze álláspontját Schneller Domonkos.

A Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára elmondta: van ugyan egyeztetés a reptér és a kormányzat között, de a légikikötő fejlesztési terveiben ennek nyomát nem látni.

"Ennél sokkal mélyebb együttműködésre lenne szükség, hiszen itt kormányzati beruházások várhatók a jövőben, de ezeket mindenképpen összehangoltan kell lefolytatni"

- jelentette ki.

Schneller Domonkos leszögezte: évek óta jelzik a problémákat a Budapest Airportnak. "A lényeg az, hogy az évek óta fennálló tűrhetetlen állapotok közül indulnak el és ide is érkeznek meg az utasok. Pedig a repülőtér Budapest kapuját jelenti. Ezt jelentette a vizes világbajnokságon, ezt fogja jelenteni a futball Európa-bajnokság alatt és minden turisztikai szezonban" - sorolta az államtitkár.

Válaszul arra, hogy a Budapest Airport néhány év alatt mintegy 70 átmeneti intézkedéssel igyekszik enyhíteni a tumultuson, Schneller Domonkos azt mondta: inkább az a kérdés, hogy az elmúlt 15 évben mit tettek, hogy javítsanak az állapotokon. "Miért kell nekünk és az ide látogató turistáknak ideiglenes bádogvárosokban állni a tűző napon,

miért nem kaphatják meg a magyar utasok ugyanazt a színvonalat, amit egyébként egy német utas megkap Düsseldorfban, Hamburgban vagy bárhol máshol a világon?

Az utasoknak jelenleg egy szűk térben kell hosszan sorban állni a becsekkoláshoz, a biztonsági átvilágításnál is tumultuózus jelenetek vannak, nagyon kevés vécé van - ezek az állapotok tűrhetetlenek".

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×