A zsúfoltság csökkentésére, az új terminál 2024-es megépítéséig valósítja meg a Budapest Airport a bud:plusz programot, amelyben 6,5 milliárd forint értékű fejlesztés valósul meg két év alatt. Hetven különböző egymáshoz kapcsolódó lépésről van szó részben az utasforgalmi, részben a biztonsági területen.
Épül többek között két új utasbiztonsági ellenőrző sor, új csomagvizsgáló röntgeneket vásároltak, amelyek gyorsítják majd az átvizsgálást. Kibővítik a 2B (nem schengeni) terminál érkezési területén a poggyászszallagokat, új várakozási területet, tágasabb utasforgalmi területet adnak át, növelik a csomagosztályozó kapacitásait, mosdókat építenek, valamint elkezdik tesztelni az önkiszolgáló check-in és poggyászcímke-kiadó automatákat.
Elégedetlen a kormányzat
"Az új terminál nagyon régi szükségszerűség. A főváros 18. kerülete a BKK-val és a fővárosi önkormányzattal megírt egy, az egész térségre vonatkozó fejlesztési koncepciót 2014-ben. A reptér jelenlegi fejlesztési koncepciója azonban ezzel köszönőviszonyban sincsen, és a reptér vezetését nem különösebben érdekli, hogy a kormány vagy az önkormányzat mit tervez a térséggel" - foglalta össze álláspontját Schneller Domonkos.
A Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára elmondta: van ugyan egyeztetés a reptér és a kormányzat között, de a légikikötő fejlesztési terveiben ennek nyomát nem látni.
"Ennél sokkal mélyebb együttműködésre lenne szükség, hiszen itt kormányzati beruházások várhatók a jövőben, de ezeket mindenképpen összehangoltan kell lefolytatni"
- jelentette ki.
Schneller Domonkos leszögezte: évek óta jelzik a problémákat a Budapest Airportnak. "A lényeg az, hogy az évek óta fennálló tűrhetetlen állapotok közül indulnak el és ide is érkeznek meg az utasok. Pedig a repülőtér Budapest kapuját jelenti. Ezt jelentette a vizes világbajnokságon, ezt fogja jelenteni a futball Európa-bajnokság alatt és minden turisztikai szezonban" - sorolta az államtitkár.
Válaszul arra, hogy a Budapest Airport néhány év alatt mintegy 70 átmeneti intézkedéssel igyekszik enyhíteni a tumultuson, Schneller Domonkos azt mondta: inkább az a kérdés, hogy az elmúlt 15 évben mit tettek, hogy javítsanak az állapotokon. "Miért kell nekünk és az ide látogató turistáknak ideiglenes bádogvárosokban állni a tűző napon,
miért nem kaphatják meg a magyar utasok ugyanazt a színvonalat, amit egyébként egy német utas megkap Düsseldorfban, Hamburgban vagy bárhol máshol a világon?
Az utasoknak jelenleg egy szűk térben kell hosszan sorban állni a becsekkoláshoz, a biztonsági átvilágításnál is tumultuózus jelenetek vannak, nagyon kevés vécé van - ezek az állapotok tűrhetetlenek".