Az eredetileg tervezett három helyett öt év alatt végezhetik el a Lánchíd és a váralagút rekonstrukcióját, ha elfogadják a képviselők a Fővárosi Közgyűlés szerdai napirendjére tűzött javaslatot. A beruházás első három évben az átkelő felújítása történik meg, a második ütemben, csak a szükséges források birtokában kezdik el a munkálatokat az alagútban. A Lánchíd rekonstrukciójának menetrendje többször is változott, egy évvel ezelőtt, másfél évről két és fél évre nőtt, idén februárban pedig a főpolgármese már hároméves ütemről beszélt.
Az előterjesztés szerint a Lánchíd felújítása tartalmazza a közút és a járda teljes újjáépítését, a megmaradó acélszerkezetek javítását, a köz- és díszvilágítás korszerűsítését, a gyalogos-aluljárók és a hídfő lépcsőinek átépítését.
A rekonstrukció költsége több mint 16 milliárd forint.
Kelemen Tamás, a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke szerint az öt évig elhúzódó beruházás, kiegészülve a 3-as metró rekonstrukciójával, jelentős dugókat okozhat a belvárosban. Ez az útvonal a turizmus szempontjából is jelentős, ezért kellene arról gondoskodni, hogy minél előbb véget érjen a felújítás – tette hozzá.
Hasonlóan vélekedik a javaslatról Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezérigazgatója is a Facebookon közzétett bejegyzésében. Szerinte azzal, hogy két ütemre bontották a felújítást, az Alagút–Lánchíd tengely körülbelül négy-öt évig lesz lezárva a forgalom előtt. Hozzátette: minden közlekedésfejlesztési beruházásnál az emberek időnyeresége jelenti azt a társadalmi és gazdasági, forintban is kifejezhető hasznot, ami miatt érdemes belevágni egy projektbe.
Vitézy Dávid szerint ezzel a döntéssel kárt okoznak a budapestieknek,
és Buda kiemelten fontos buszvonalait akár 4-5 évre ellehetetlenítik. Az egykori BKK-vezér úgy látja, hogy a főváros és a BKK kezéből kicsúszott a közlekedéspolitikai irányítás, eltűnt a rendszerszemlélet és a városházi, bürokratikus szempontok felülírnak minden észérvet.