eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 19. vasárnap Ivó, Milán
A Széchenyi lánchíd 2017. augusztus 23-án. Százhetvenöt éve, 1842. augusztus 24-én helyezte el József nádor a pest-budai Lánchíd alapkövét.
Nyitókép: Balogh Zoltán

Évekig nagy dugók lehetnek a belvárosban

A Fővárosi Közgyűlés egyik legfontosabb napirendi pontja a Lánchíd rekonstrukciója, amelyet a korábbi tervek szerint egyszerre végeztek volna el az alagúttal. A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint az öt évig elhúzódó felújítás kiegészülve a 3-as metró rekonstrukciójával jelentős dugókat okozhat Budapest belvárosában.

Az eredetileg tervezett három helyett öt év alatt végezhetik el a Lánchíd és a váralagút rekonstrukcióját, ha elfogadják a képviselők a Fővárosi Közgyűlés szerdai napirendjére tűzött javaslatot. A beruházás első három évben az átkelő felújítása történik meg, a második ütemben, csak a szükséges források birtokában kezdik el a munkálatokat az alagútban. A Lánchíd rekonstrukciójának menetrendje többször is változott, egy évvel ezelőtt, másfél évről két és fél évre nőtt, idén februárban pedig a főpolgármese már hároméves ütemről beszélt.

Az előterjesztés szerint a Lánchíd felújítása tartalmazza a közút és a járda teljes újjáépítését, a megmaradó acélszerkezetek javítását, a köz- és díszvilágítás korszerűsítését, a gyalogos-aluljárók és a hídfő lépcsőinek átépítését.

A rekonstrukció költsége több mint 16 milliárd forint.

Kelemen Tamás, a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke szerint az öt évig elhúzódó beruházás, kiegészülve a 3-as metró rekonstrukciójával, jelentős dugókat okozhat a belvárosban. Ez az útvonal a turizmus szempontjából is jelentős, ezért kellene arról gondoskodni, hogy minél előbb véget érjen a felújítás – tette hozzá.

Hasonlóan vélekedik a javaslatról Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezérigazgatója is a Facebookon közzétett bejegyzésében. Szerinte azzal, hogy két ütemre bontották a felújítást, az Alagút–Lánchíd tengely körülbelül négy-öt évig lesz lezárva a forgalom előtt. Hozzátette: minden közlekedésfejlesztési beruházásnál az emberek időnyeresége jelenti azt a társadalmi és gazdasági, forintban is kifejezhető hasznot, ami miatt érdemes belevágni egy projektbe.

Vitézy Dávid szerint ezzel a döntéssel kárt okoznak a budapestieknek,

és Buda kiemelten fontos buszvonalait akár 4-5 évre ellehetetlenítik. Az egykori BKK-vezér úgy látja, hogy a főváros és a BKK kezéből kicsúszott a közlekedéspolitikai irányítás, eltűnt a rendszerszemlélet és a városházi, bürokratikus szempontok felülírnak minden észérvet.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Minden bejelentés számít a gyermekek online bántalmazása elleni harcban

Minden bejelentés számít a gyermekek online bántalmazása elleni harcban

A szabályozás területén megindult fejlődés Európa és Magyarország számára is kiemelten fontos, csak ez teremti meg a lehetőséget a gyermekek szexuális kizsákmányolásának feltárásához, és teszi lehetővé a gyermekek védelmét az online térben – mondta Varga Árpád, az NMHH gyermekvédelmi főosztályának elemzője.

Szuperhatalmak versengenek egymással azért, ami egyre keresettebb az egész világon

Rengetegféle chipet gyártanak világszerte, amelyek még inkább kompatibilisebbek azokkal a felhasználási területekkel, ahol félvezetőket használnak – mondta az InfoRádióban a chipek jelentőségéről és egyre hangsúlyosabb szerepéről elemzést író Tasnádi Zsombor. Arról is beszélt, hogy a legmodernebb chipeket a hadiipar is beveti, rakétarendszerek vezérléséhez használják.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×