eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője, miután győzőtt a Forma-1-es Magyar Nagydíjon a mogyoródi Hungaroringen 2022. július 31-én.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Wéber Gábor: ezek a tényezők emelik most ki a mezőnyből Max Verstappent

Élete egyik legnagyszerűbb futamgyőzelmét aratta Max Verstappen a Forma–1-es Magyar Nagydíjon a szakkommentátor szerint, akinek idén már futamgyőzelemre sincs szüksége ahhoz, hogy megvédje vb-elsőségét. A 10. helyről rajtolt pilótáról elmondta, egy szokásosan sok izgalmat és látványosságot hozó futamon emelkedett ki a mezőnyből.

Wéber Gábor szerint a 37. Magyar Nagydíj stratégiai szempontból rengeteg csavart tartogatott, amire nem volt könnyű a pilótáknak reagálniuk, de végül úgy fest, a Red Bull minden szempontból jó döntéseket hozott, a Ferrari pedig minden szempontból rossz lóra tett.

A kommentátor úgy látja, a Red Bull, a Mercedes és a Ferrari gyakorlatilag össze-vissza előzgette egymást, azzal együtt, hogy Max Verstappen kiemelkedett a mezőnyből. Mint fogalmazott, bár ez a vasárnapi futamból kevésbé, illetve nehezen látszik, de élete egyik legjobb futamát teljesítette a holland versenyző – megpördülése ellenére a 13-as kanyarból kifelé. Kiemelte: a 10. helyről önmagában sem egyszerű feladat nyerni, noha volt már hasonlóra példa – elsősorban domináns autók esetében – a Forma–1 történetében, igaz, az energiaitalosok sem panaszkodhatnak ilyen téren. Szerinte a Ferrari abszolút esélyesként érkezett a Hungaroringre, de a Mercedes is láthatóan felzárkózott a két éllovas istálló mellé, így Verstappen győzelme kiváltképp extrém és különleges, amire senki nem fogadott volna.

A szakértő magyarázata alapján a három csapat „egymással kavarodását” elsősorban

  1. a hűvös idő és
  2. „furcsa” stratégiai döntések eredményezték, valamint, hogy
  3. a három kerékkeverékből az egyik egyáltalán nem működött.

Wéber Gábor szerint nehéz kimondani, hogy Max Verstappen újabb győzelmével – amivel már 80 pontra növelte előnyét Charles Leclerc-rel szemben – szinte már a vb-címet is a magáénak tudhatja, és az utána következő öt pilóta igazából csak a második helyért küzdhet, hiszen csak most mennek nyári szünetre a csapatok és még 9 verseny van hátra a 22-ből. A holland pilótának – a még szerezhető pontok alapján – lényegében

három futamgyőzelem-előnye van,

amely birtokában tulajdonképpen győznie sem kell már.

„Természetesen Verstappen, a világbajnokok nem így gondolkodnak, de valóban, ez több mint megnyugtató előny” – fűzte hozzá.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×