eur:
406.97
usd:
371.52
bux:
85572
2025. április 8. kedd Dénes
Robert Kubica korábbi lengyel Forma-1-es pilóta a Hungaroringen, ahol autót tesztelt a Renault csapatnál 2017. augusztus 2-án. A Hungaroringen először teszteltek versenyautókat. A 32 éves Kubica 2006 és 2010 között volt az F1-es mezőny tagja, a 2011-es szezon előtt, egy raliversenyen súlyos balesetet szenvedett, számos operáción esett át, jobb kezét máig nem tudja tökéletesen használni, ezért azóta más sorozatokban versenyzett. A francia csapat idei versenyautóját első alkalommal a Hungaroringen vezette, s elképzelhető, hogy ez lesz az első komolyabb lépés a Forma-1-es visszatéréséhez.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Kubica is megszólalt a visszatéréséről

Jövőre a Williams csapatában tér vissza a Forma-1-be a lengyel Robert Kubica, aki a 2011 februárjában elszenvedett ralibalesete óta nem állt rajthoz az elitkategóriában. Már csak két kiadó pilótaülés van.

Az istálló csütörtökön, az idényzáró Abu-Dzabi Nagydíj helyszínén jelentette be a 33 éves versenyző szerződtetését, aki így az újonc brit George Russell csapattársa lesz 2019-ben.

"Visszatérni a Forma-1-be életem egyik legnagyobb eredménye" - mondta Kubica, aki utoljára 2010-ben, a Renault színeiben indult F1-es futamon.

  • A krakkói születésű Kubica 2006-ban mutatkozott be az F1-ben, és 2010 év végéig 76 futamon indult, 12-szer állt dobogón, egyetlen győzelmét pedig a 2008-as Kanadai Nagydíjon aratta.
  • 2010-ben már a Renault-nál versenyzett, és ott kezdte volna meg a 2011-es idényt is, ám februárban egy olasz ralin balesetet szenvedett, és jobb keze súlyosan megsérült, máig sem tudja százszázalékosan használni.
  • Tizenegy hétig volt kórházban, aztán felépülését követően ismét versenyezni kezdett: 2013-2016 között a rali-vb-n indult, időközben pedig Formula-E, illetve GP3-as autókat tesztelt.

Kubica tavaly már több alkalommal tesztelt Forma-1-es versenyautót is, idén pedig a Williams teszt- és tartalékpilótája volt.

"Nagy kihívás volt visszatérni a Forma-1-be, de ami korábban szinte lehetetlennek tűnt, most úgy tűnik, mégis lehetséges"

- nyilatkozta a bejelentés után a lengyel versenyző. Hozzátette: "Hosszú utat tettem meg idáig, és most következnek az új kihívások a Willamsszel."

Már csak két szabad pilótaülés van

Az idén tulajdonosváltáson átesett Force India még nem nevezte meg másik pilótáját, de nagy eséllyel a kanadai Lance Stroll ülhet majd be a versenyautóba, és lesz a mexikói Sergio Pérez társa.

A Toro Rossónál az egyik hely az orosz Danyiil Kvjaté, a másik versenyző kiléte azonban egyelőre még nem ismert.

Címlapról ajánljuk
Megvan a megállapodás: így ingyenesítenek és olcsósítanak a bankok

Megvan a megállapodás: így ingyenesítenek és "olcsósítanak" a bankok

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Magyar Bankszövetség megállapodásával egyszerűbbé, átláthatóbbá, olcsóbbá válnak a banki költségek - közölte Varga Mihály jegybankelnök, miután hivatalában fogadta a Magyar Bankszövetség vezetőit kedden reggel. Az NGM is tárgyalt a bankokkal, az intézmények közölni kezdték, milyen intézkedéseket tesznek.

És ez még nem az árrésstop hatása – szakértő a meglepetésszerű inflációról

Márciusban 4,7 százalék volt az éves infláció Magyarországon. Előzetesen az elemzők arra számítottak, hogy a februrári 5,6 százalékról 5 százalékra mérséklődik a fogyasztói árindex. A kedvezőbb adathoz az árrésstop még nem járult hozzá jelentősebb mértékben – mondta az InfoRádióban Madár István, a Portfolio vezető makrogazdasági elemzője.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.08. kedd, 18:00
Palkovics László
a mesterséges intelligenciáért felelős kormánybiztos
Amikor a szabályozás elsősorban nem teher, hanem lehetőség - Így lehet keresni a zöld átállással

Amikor a szabályozás elsősorban nem teher, hanem lehetőség - Így lehet keresni a zöld átállással

Az energiahatékonysági beruházások és a zöldenergia-rendszerek jogi keretei egyre fontosabbá válnak a vállalatok számára, amelyek így nem csupán költséget takaríthatnak meg, de új bevételi forrásokra is szert tehetnek. A származási garancia (GO) és az energiahatékonysági kötelezettségi rendszer (EKR), valamint az Energiahatékonyság-alapú Szerződés (EPC) lehetőséget adnak a vállalatoknak, hogy a zöld átállás terheit egyéb bevételi forrásokból ellensúlyozzák. Mindeközben kiemelt jelentőségű a szerződéses jogviszonyok gondos kialakítása és a felek jogosultságainak tisztázása, hogy a beruházások valóban megtérülő és hosszú távon fenntartható megoldást jelentsenek - beszámoló a Portfolio Vállalati Energiamenedzsment 2025 Konferenciáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×