Komoly siker, hogy idén is szoríthatunk egy magyar alkotásnak az Oscar-gálán. Ezúttal az élőszereplős rövidfilm kategóriában versenyez Deák Kristóf Mindenki – angolul Sing címen futó filmje.
„A Mindenki egy kislány története. Új iskolába kerül, ahol a kórusba is beléphet. Először nagyon örül, de aztán hamar kiderül, hogy kórusvezető tanárnőnek elég sajátos módszerei vannak, hogy sikeressé tegye ezt a kórust, mindenáron. A gyerekeknek meg kell találniuk a módját, hogy megoldják az ebből fakadó igazságtalanságot” - mondta a rendező.
Még egy kisebb magyar vonatkozás: az animációs filmek kategóriájában Oscar-díjra jelölt A vörös teknős nagy részét a kecskeméti rajzfilmstúdióban rajzolták, és a teljes színezése is itt zajlott.
A rekordszámú jelölés alapján sejthető, hogy a Golden Globe után az Oscaron is tarol majd a Kaliforniai álom. Damien Chazelle alkotása, amely Réz András filmesztéta szerint egy igazán szerethető film, de a mozikban nem lesz nagy siker.
„A Kaliforniai álomnak az a különlegessége, hogy sokkal ironikusabban hozza vissza ezt a műfajt, tehát teljesen nyilvánvaló a nézőknek, nem a klasszikus filmmusicalt fogják látni.”
Réz András megjegyezte: évről évre érezhető, hogy az Oscar-díjas filmek és a közönség által rongyosra nézett alkotások közt egyre kisebb az átfedés.
A legjobb film kategóriában is versenyez a másik nagy esélyesnek tartott Holdfény, ami a Golden Globe-on elnyerte a legjobb drámának járó fődíjat, és nyolc jelölést válthat díjra az Oscaron. A film főszereplője egy fekete bőrű fiú, aki Miami egyik kemény környékén nő fel, és először kamaszként, majd ifjúként keresi önmagát, végül pedig harmincas férfiként kell szembenéznie múltja traumáival és másságával.
A legjobb film díjáért versenyben van még az Oroszlán, az Érkezés, A fegyvertelen katona, A számolás joga, A régi város, A préri urai és a Fences.