Az Európai Unió Bírósága pénteken jogszerűnek minősítette a nemzetközi közúti szállítást, fuvarozási ágazatot szabályozó mobilitási csomag érvényességét, viszont eltörölte azt a kötelezettséget, hogy a járműveknek nyolchetente vissza kell térniük a fuvarozási vállalkozás működési központjába - olvasható a luxembourgi székhelyű testület közleményében.
A bíróság ez utóbbi rendelkezés megsemmisítését azzal indokolta, hogy az uniós jogalkotó nem bizonyította, hogy elegendő adat állt rendelkezésére ahhoz, hogy értékelni tudja ezen intézkedés arányosságát.
Az EU által 2020-ban elfogadott mobilitási csomag megsemmisítése érdekében hét uniós ország - Magyarország, Litvánia, Bulgária, Románia, Ciprus, Málta és Lengyelország - nyújtott be keresetet.
A tagállamok a többi között vitatták azt a rendelkezést, amely megtiltja a járművezetőknek, hogy heti pihenőidejüket a járműben töltsék. Kifogásolták továbbá a második generációs intelligens menetíró készülékek beépítésére vonatkozó kötelezettség időpontjának előrehozatalát, valamint általánosságban a fent említett tilalom és kötelezettség hatálybalépése időpontjának meghatározását is.
A mobilitási csomag célja, hogy különböző jogszabályok bevezetésével javítsák a járművezetők munkakörülményeit az EU országaiban, az első rendelkezések 2020. augusztus 20-tól léptek hatályba.
KezdőlapKülföldItt a vége, elbukták uniós keresetüket a keleti tagállamok, köztük Magyarország
Az elmúlt években a munkaerő-piaci aktivitást jelentős részben növelte a nyugdíjasok visszafoglalkoztatása, évente ugyanis körülbelül 15 ezer olyan friss nyugdíjas van, aki az ellátása mellett tovább dolgozik – mondta az InfoRádióban a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének elnökhelyettese. A VOSZ támogatja azt, hogy minél többen – erejüktől függően – akár csak heti két napban dolgozzanak nyugdíj mellett.
A következő napokban téliesre forduló időjárás és útviszonyok, valamint az ünnepek okán megnövekvő forgalom miatt fokozott óvatosságra figyelmezteti az autósokat a Magyar Közút Nonprofit Zrt.