eur:
411.14
usd:
392.43
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Ausztriából érkező autók torlódnak az A 93-as autópályán, a német határon, Kiefersfelden térségében 2021. február 15-én. Az előző nap lépet hatályba az a német rendelkezés, amely a koronavírus-járvány miatt szigorítja a belépést az osztrák Tirol tartományból.
Nyitókép: MTI/AP/DPA/Matthias Balk

Hét végi autótilalom bevezetésével fenyeget a német közlekedési miniszter

A kormánykoalíció pártjai a klímavédelmi törvény reformjáról tárgyalnak, és Volker Wissing sikertelenség esetére drasztikus forgatókönyveket vázol.

A liberális FDP politikusa szerint a tárgyalások kudarca esetén a hétvégi járművezetési tilalom sem zárható ki, Az erre vonatkozó levelet el is juttatta a másik két koalíciós párt, a szociáldemokrata SPD és a Zöldek Pártja parlamenti frakcióvezetőinek. Ebben óvott az autóvezetőket érintő korlátozásoktól,

Wissing szerint aligha lehetne megértetni az emberekkel, hogy autójukat csak az öt hétköznapon használhatják.

A Der Spiegel által kiszivárogtatott, rendkívüli visszhangot kiváltó levélben a miniszter valójában a klímavédelmet szolgáló drasztikus korlátozásoktól óv, utalva arra, hogy azok megítélése szerint jelentős károkat okozhatnak a gazdaságnak. Sajátos érvelése szerint járművezetési tilalmat kellene bevezetni abban az esetben, ha a tervezett reformról nem születik megállapodás.

Értesülések szerint a klímavédelmi törvény reformjával kapcsolatos tervezetben a közlekedésre vonatkozó szektorcélok között szerepel a személy- és teherautók teljesítményének jelentős korlátozása, amit Wissinggel az élen az FDP határozottan elutasít. A miniszter szerint az ilyen jellegű csökkentés csakis korlátozó, a lakosságnak nehezen kommunikálható intézkedésekkel, így a szombati és vasárnapi általános vezetési tilalom elrendelésével lehetséges. Volker Wissing szerint ezek a megszorító intézkedések nem csupán a magánszemélyek mobilitását korlátoznák, de a szállítási láncokat és az idegenforgalmat is. Sőt az ilyen kényszerintézkedések egyúttal negatívan befolyásolnák a klímavédelem elfogadását is – tette hozzá.

A miniszter levele a legnagyobb felháborodást épp a klímavédelmet a koalíciós pártok közül leginkább a zászlajára tűző Zöldek Pártja részéről váltotta ki. A párt frakcióvezető-helyettese egyenesen hamisnak nevezte Wissing állítását.

"Egy miniszter nem kelthet alaptalan aggodalmakat az emberekben"

– fogalmazott Julia Verlinden.

Élesen bírálta a közlekedési minisztert a Greenpeace környezetvédelmi szervezet is, szerinte sajátos politikai nyomással Wissing igyekszik elterelni a figyelmet saját politikájának kudarcáról. Emlékeztetett arra is, hogy a liberális közlekedési miniszter immár két éve blokkol minden klímavédelmi intézkedést a közlekedésben.

A Der Spiegel által megszólaltatott szakértők utaltak arra is, hogy a közlekedési szektor immár rendszeresen túllépi a szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó követelményeket. Ismert az is, hogy

a szabad demokrata FDP a politikai párok közül legfőbb ellenzője az autópályákra vonatkozó sebességkorlátozás bevezetésének.

A klímavédelmi törvény tervezett reformja tavaly óta a kormánykoalíció napirendjén szerepel. A reform fó szószólója a zöld párti gazdasági miniszter, egyben a klímavédelem fő felelőse Robert Habeck. A miniszter szerint a szövetségi kormány egészének kell eldöntenie, hogy melyik szektorban és milyen intézkedésekkel éri el a megengedett szén-dioxid-kibocsátási mennyiséget.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×