eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 29. szombat Auguszta
Ausztriából érkező autók torlódnak az A 93-as autópályán, a német határon, Kiefersfelden térségében 2021. február 15-én. Az előző nap lépet hatályba az a német rendelkezés, amely a koronavírus-járvány miatt szigorítja a belépést az osztrák Tirol tartományból.
Nyitókép: MTI/AP/DPA/Matthias Balk

Hét végi autótilalom bevezetésével fenyeget a német közlekedési miniszter

A kormánykoalíció pártjai a klímavédelmi törvény reformjáról tárgyalnak, és Volker Wissing sikertelenség esetére drasztikus forgatókönyveket vázol.

A liberális FDP politikusa szerint a tárgyalások kudarca esetén a hétvégi járművezetési tilalom sem zárható ki, Az erre vonatkozó levelet el is juttatta a másik két koalíciós párt, a szociáldemokrata SPD és a Zöldek Pártja parlamenti frakcióvezetőinek. Ebben óvott az autóvezetőket érintő korlátozásoktól,

Wissing szerint aligha lehetne megértetni az emberekkel, hogy autójukat csak az öt hétköznapon használhatják.

A Der Spiegel által kiszivárogtatott, rendkívüli visszhangot kiváltó levélben a miniszter valójában a klímavédelmet szolgáló drasztikus korlátozásoktól óv, utalva arra, hogy azok megítélése szerint jelentős károkat okozhatnak a gazdaságnak. Sajátos érvelése szerint járművezetési tilalmat kellene bevezetni abban az esetben, ha a tervezett reformról nem születik megállapodás.

Értesülések szerint a klímavédelmi törvény reformjával kapcsolatos tervezetben a közlekedésre vonatkozó szektorcélok között szerepel a személy- és teherautók teljesítményének jelentős korlátozása, amit Wissinggel az élen az FDP határozottan elutasít. A miniszter szerint az ilyen jellegű csökkentés csakis korlátozó, a lakosságnak nehezen kommunikálható intézkedésekkel, így a szombati és vasárnapi általános vezetési tilalom elrendelésével lehetséges. Volker Wissing szerint ezek a megszorító intézkedések nem csupán a magánszemélyek mobilitását korlátoznák, de a szállítási láncokat és az idegenforgalmat is. Sőt az ilyen kényszerintézkedések egyúttal negatívan befolyásolnák a klímavédelem elfogadását is – tette hozzá.

A miniszter levele a legnagyobb felháborodást épp a klímavédelmet a koalíciós pártok közül leginkább a zászlajára tűző Zöldek Pártja részéről váltotta ki. A párt frakcióvezető-helyettese egyenesen hamisnak nevezte Wissing állítását.

"Egy miniszter nem kelthet alaptalan aggodalmakat az emberekben"

– fogalmazott Julia Verlinden.

Élesen bírálta a közlekedési minisztert a Greenpeace környezetvédelmi szervezet is, szerinte sajátos politikai nyomással Wissing igyekszik elterelni a figyelmet saját politikájának kudarcáról. Emlékeztetett arra is, hogy a liberális közlekedési miniszter immár két éve blokkol minden klímavédelmi intézkedést a közlekedésben.

A Der Spiegel által megszólaltatott szakértők utaltak arra is, hogy a közlekedési szektor immár rendszeresen túllépi a szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó követelményeket. Ismert az is, hogy

a szabad demokrata FDP a politikai párok közül legfőbb ellenzője az autópályákra vonatkozó sebességkorlátozás bevezetésének.

A klímavédelmi törvény tervezett reformja tavaly óta a kormánykoalíció napirendjén szerepel. A reform fó szószólója a zöld párti gazdasági miniszter, egyben a klímavédelem fő felelőse Robert Habeck. A miniszter szerint a szövetségi kormány egészének kell eldöntenie, hogy melyik szektorban és milyen intézkedésekkel éri el a megengedett szén-dioxid-kibocsátási mennyiséget.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
A német kancellár tettre kész, de nem  mindenben

A német kancellár tettre kész, de nem mindenben

Az Egyesült Államok után kezdettől fogva Németország volt az az ország, amely legtöbb fegyverrel, illetve pénzügyi segítséggel támogatta Ukrajnát. A német támogatás fő koordinátora Olaf Scholz kancellár volt, aki immár csak ügyvezetőként képviselte országát a "tettrekészek" párizs csúcstalálkozóján.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
Alig kap figyelmet ez a globális probléma, pedig Magyarországon is 1,5-2 millió ember egészségét veszélyeztetheti

Alig kap figyelmet ez a globális probléma, pedig Magyarországon is 1,5-2 millió ember egészségét veszélyeztetheti

Bár a zajszennyezés a levegő- vagy vízszennyezéshez képest kevesebb figyelmet kap, azonban világszerte egyre nagyobb problémát jelent. Hosszú távon komoly egészségügyi problémákat okozhat a stressztől, alvászavartól kezdve a szív- és érrendszeri betegségekig. A zajszennyezés fő forrásának a közúti közlekedés számít. Az EU-ban a lakosság több mint 20%-a él olyan területeken, ahol a közlekedési zajszint már káros az egészségre, míg Magyarországon mintegy 1,5 millió ember van kitéve a közúti zajterhelésnek. A zajszennyezés egyéb formáit is beszámítva viszont itthon akár 2 millió ember is érintett lehet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×