eur:
402.95
usd:
367.63
bux:
83392.57
2025. április 9. szerda Erhard
Nyitókép: Unsplash.com

Súlyos véleményt mondtak a korlátozott jogosítványról

Októberben több mint 5000 embert kérdeztek meg a vezetői engedély módosítására vonatkozó uniós javaslatokról.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, az Európai Unió a közlekedés biztonságának növelése érdekében új irányelv bevezetésére készül. Nagy vihar kavart az a javaslat, amely bizonyos sebességhatár és járműtömeg esetén speciális B+ kategóriás jogosítványt követelne meg a személyautók vezetőitől is.

A tervezett intézkedések azonban nem merülnek ki ennyiben, a kezdő sofőrökre is új szabályok vonatkoznának. Az egyik legfontosabb, hogy friss jogosítvánnyal legfeljebb 110 kilométer/órás sebességgel lehetne közlekedni – még autópályán is. Emellett szintén szerepel a tervezetben, hogy éjszakai vezetési tilalmat vezetnének be az esetükben – a javaslat szerint éjféltől reggel hat óráig. A harmadik változtatás alapján az egész EU-ban egységes lenne a jogosítványszerzés alsó korhatára. Szintén egységes korhatára lenne az új B+ jogosítványnak is: csak 21 éves kor felett lehetne olyan vezetői engedélyt szerezni, amellyel 1800 kilogramm feletti járműveket lehet vezetni.

Valamennyi EU-tagállamban nagy visszhangja volt a szabályváltozások belengetésének, számos országban sokan nem örülnek a tervezetnek. Októberben több mint 5000 embert kérdeztek meg a vezetői engedély módosítására vonatkozó elképzelésekről Németországban a Spiegel megbízásából – írja a Telex.

A felmérés készítői a többi között arra voltak kíváncsiak, egyetértenek-e a megkérdezettek azzal, hogy frissen szerzett jogosítvánnyal legfeljebb 1,8 tonna súlyú járműveket lehessen vezetni. Az 1,8 és 3,5 tonna súly közötti gépjárművek vezetéséhez a javaslat szerint külön B+ jogosítvány megszerzése lenne kötelező.

A válaszadók 48 százaléka támogatta a kiegészítő vezetői engedély bevezetését,

18 százalékuk bizonytalan volt, 34 százalékuk pedig ellenezte azt.

A kezdő járművezetők számára kötelezően előírt 110 km/órás sebességkorlátozás ötletét a felmérésben résztvevők 59 százaléka támogatta, 12 százalékuk bizonytalan volt, míg 29 százalék ellenezte a felvetést.

Ugyancsak szerepel az Európai Bizottság javaslatai között, hogy nem lehetne dohányozni az autóban kiskorúak és várandós nők jelenlétében. A javaslatot a válaszadók 75 százaléka támogatja, 10 százalékuknak nem volt határozott véleménye a kérdésről, 15 százalék pedig ellenezte az ötletet.

Karima Delli, az EU közlekedési bizottságának elnöke arra is tett javaslatot, hogy rendszeres látás- és hallásvizsgálathoz kellene kötni az idősek gépjárművezetési engedélyét, továbbá szerinte kötelezővé kellene tenni a vezetésre való alkalmasság önértékelését vagy akár az erre vonatkozó egységes orvosi vizsgálatot a 70 év felettieknek. A kutatásban azt is megkérdezték, szükség lenne-e felfrissítő tanfolyamokra az idősek körében.

A válaszadók 39 százaléka egyetért az ötlettel, 12 százalékuk bizonytalan volt, 49 százalékuk pedig ellenezte az idősek újravizsgáztatását.

Az Európai Parlament közlekedési bizottsága decemberben tárgyalhatja meg a javaslatokat, vagyis várhatóan csak 2024-ben születhet végső döntés az új szabályokról.

Címlapról ajánljuk
Fordulat: Donald Trump felfüggeszti a vámokat, viszont Kína további emelést kap

Fordulat: Donald Trump felfüggeszti a vámokat, viszont Kína további emelést kap

Az amerikai elnök a Truth Social közösségi oldalán bejelentette, hogy 90 napra felfüggeszti az újonnan kivetett vámokat és egy új lehetőséget biztosít, miután lépései megrengették a világgazdaságot és miután rengeteg ország jelezte tárgyalási szándékát. A Kínával szembeni tarifákat viszont 125 százalékra emeli.

BL élőben: Barcelona–Borussia Dortmund, PSG–Aston Villa

A papírforma a hazai csapatok sikerét ígéri a labdarúgó Bajnokok Ligája szerda esti negyeddöntőiben, azt, hogy a Barcelona és a PSG is előnyt szerez a visszavágóra. Ám a Borussia Dortmund és az Aston Villa nem fog könnyen belenyugodni ebbe.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.10. csütörtök, 18:00
Nyeste Orsolya az Erste vezető elemzője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
Rakétaként lőtt ki Amerika Trump lépése után

Rakétaként lőtt ki Amerika Trump lépése után

Meredeken estek a tőzsdék azóta, hogy Donald Trump múlt héten új vámokat jelentett be az USA kereskedelmi partnereire és bár hétfő délután és kedden már némi megnyugvás látszott a piacokon, a befektetők ugyanis abban reménykedtek, hogy az Egyesült Államok enyhíthet a vámokon, de ez a várakozás végül nem igazolódott be, ma életbe léptek a múlt héten bejelentett vámok - beleértve a Kínára vonatkozó 104 százalékos vámot is -, sőt, egy újabb szektort, a gyógyszerszektort is jelentős vámmal fenyegetett meg tegnap este Trump. Ez ismét elrontotta a hangulatot a tőzsdéken, nagyot esett hajnalban a japán tőzsde, a dél-koreai index pedig már elérte a medve piac szintjét jelző 20 százalékos mínuszt a legutóbbi csúcs óta. Az európai indexek 2-3 százalék közötti esésekkel nyitottak és napközben sokáig kitartottak a vaskos mínuszok, miután Kína további 84 százalékos viszontvámot vetett ki az Egyesült Államokra, délután pedig az EU is döntött arról, hogy vámokat vet ki az amerikai termékek egy részére. Az amerikai tőzsdék ennek ellenére meglepően kis mozgásokkal indították a szerdai kereskedést és nyitás után nem sokkal pluszba fordultak. Aztán megjött a bejelentés, amire szárnyalni kezdtek: Trump egy 90 napos szünetet rendel el azon országok számára, amelyek nem vezettek be megtorló (visszavágó) vámokat az Egyesült Államokkal szemben. Május 8-án lesz a Portfolio Investment Day 2025 befektetési konferenciánk, ahol profi szakemberek osztják meg befektetési ötleteiket, legyen szó a részvény-, állampapír-, nyersanyag-, kripto-, ingatlan- vagy műtárgypiacról. Most érdemes jelentkezni! Információ és jelentkezés.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×