Infostart.hu
eur:
399.8
usd:
346.28
bux:
101068.22
2025. július 29. kedd Flóra, Márta
Young driving instructor grading his female student on a driving test, using a checklist. Close-up.
Nyitókép: urbazon/Getty Images

Új uniós jogosítványszabályok: a szakértő nem érti

Annyi embert érintene az új vezetői engedély előírása, amennyit képtelenség levizsgáztatni.

Ahogy az Infostart is beszámolt róla, egy új uniós tervezet szerint a B kategóriás jogosítványt felosztanák B és B+ kategóriára. Ez azt jelentené, hogy B kategóriás jogosítvánnyal nem lehetne 1,8 tonna feletti személyautót vezetni, az érdekképviseletek szerint ez leginkább az elektromos autók tulajdonosait érintené kellemetlenül, ezek a járművek ugyanis jellemzően nehezebbek 1800 kilónál. Ilyen autót csak B+-os jogosítvánnyal lehetne vezetni. Ráadásul az új tervezet szerint B kategóriás jogosítvánnyal autópályán csak 110 kilométeres óránkénti sebességgel lehetne közlekedni.

Bulya Sándor autósoktató, az Autósiskolák Vezetőinek Országos Szervezetének elnökségi tagja a Blikknek azt mondta, ehhez nincs megfelelő apparátus, rengeteg embert érintene a változás.

Évente 130 ezer B-kategóriás új jogosítványt adnak ki, és már ennek a megszerzése is hatalmas terhet jelent, a vezetői engedély megszerzése tavaly év végén átlagosan 300 ezer forintba került, ez 41 százalékkal több mint két évvel korábban. A szakértő Budapesten a sikeres forgalmi vizsga legalább félmillió forintba kerül.

Az új szabályok szerint ráadásul sokaknak újra kellene vizsgázniuk, ha nehezebb vagy gyorsabb autót akarnak vezetni, ez nemcsak költséget jelent, hanem jelentős munkaterhet az oktatóknak és a vizsgarendszernek is, amelyet éppen most reformáltak meg.

Az oktatók szerint, ha szükséges a változtatás, akkor inkább az autó teljesítményéhez kellene kötni a magasabb követelményeket, mert a most tervezett változtatásokat szinte lehetetlen végrehajtani.

Nemrégiben az InfoRádió Aréna című műsorában Hoffmann Csaba, az Autósiskolák Vezetőinek Országos Szervezetének alelnöke arról beszélt, hogy változtatni kellene a jogosítványszerzés szabályain, és szerinte pszichológiai teszttel kellene kiszűrni az autóvezetésre mentális okból alkalmatlanokat.

Címlapról ajánljuk
Hiába a sok eső, nincs változás a Balatonon
Vízügy

Hiába a sok eső, nincs változás a Balatonon

Az elmúlt napok esőinek köszönhetően nem nőtt, mindössze nem csökkent tovább az ország nagy tavainak vízszintje – mondta az InfoRádióban Siklós Gabriella. Az Országos Vízügyi Főigazgatóság szóvivője kifejtette, napokig tartó, lassú, áztató esőre lenne szükség az érdemi változáshoz.

Nagy Márton feltárta a gyengébb gazdasági teljesítmény okait, és új támogatási formákat ígért

Tovább rontotta növekedési várakozását a kormány, már csak egyszázalékos GDP-bővülést vár 2025-re. Nagy Márton keddi tájékoztatóján azt is elmondta, új adócsökkentési megoldásokon dolgozik a kormány, de a kkv-k és az állami alkalmazottak százezrei is új programokra készülhetnek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.30. szerda, 18:00
Varga-Bajusz Veronika
a Kulturális és Innovációs Minisztérium felsőoktatásért, szak- és felnőttképzésért, fiatalokért felelős államtitkára
Estek az amerikai tőzsdék a nagy amerikai döntés előtt

Estek az amerikai tőzsdék a nagy amerikai döntés előtt

Tegnap lefordultak a tőzsdék Európában és Amerikában is az EU-USA vámalku bejelentése után, ezt követően ma reggel megjött a felpattanás Európában, és az USA-ban is feljebb kerültek a vezető részvényindexek. Időközben sorra érkeznek a gyorsjelentések és a különböző reakciók a vámokra a vállalatok háza tájáról. A Novo Nordisk árfolyama valósággal összeomlott: több mint 26 százalékos esést is láthattunk már, miután a cég másodszor is csökkentette idei évre vonatkozó előrejelzését. Nagyobb piacmozgató gazdasági eseményre a mai napon nem számíthatunk, elsősorban a vámbejelentések hatásait, valamint a gyorsjelentéseket emészthetik a befektetők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×