Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Happy woman driving a car and smiling. Cute young success happy brunette woman is driving a car. Portrait of happy female driver steering car with safety belt
Nyitókép: dragana991/Getty Images

Indokolatlan lenne a szigorítás a jogosítványoknál a szakjogász szerint

Az Európai Parlament egyik szakbizottsága által készített jelentéstervezet a B kategóriás jogosítvány két külön kategóriára történő felosztását javasolja. Az InfoRádió által megkérdezett szakjogász szerint a módosítás újabb kiadásokat és adminisztrációs terheket róhat az európai sofőrökre.

Ha a szakbizottsági javaslatot elfogadják az 1,8 és 3,5 tonna súly közötti gépjárművek vezetéséhez külön jogosítvány megszerzése lenne kötelező. Kovács Kázmér ügyvéd, az Autóklub Jogi Bizottságának elnöke az InfoRádiónak azt mondta, hogy a tervezet elfogadásának a közeljövőben nincs realitása. Ha ez meg is történne, több éves procedúrát venne igénybe, hiszen rendelkezni kellene arról is, hogy mi van azokkal a járművezetőkkel, akik már rendelkeznek B kategóriás jogosítvánnyal – tette hozzá.

A javaslattervezet, aminek a hátterében a baleset-megelőzés állhat, számos korlátozást vonna maga után a B kategóriás jogosítvány birtokosainak: például az autópályákon a maximális megengedett sebesség óránként 110 kilométer lenne számukra, és az ilyen jogosítvánnyal legfeljebb 1,8 tonna súlyú járműveket lehetne vezetni – hangsúlyozta Kovács Kázmér, megismételve, hogy szerinte

a szakbizottsági javaslat nem fogja megállni a helyét, nem fogják elfogadni.

Nem vitás, hogy a haladási, illetve ütközési sebességnek szerepe van egy baleset súlyosságában, de a statisztikák alapján az autópályák a legkevésbé balesetveszélyesek, ott fordul elő a legkevesebb baleset a megtett kilométerszámhoz képest – jegyezte meg. „Az igaz, ha bekövetkezik egy baleset, akkor annak a súlyossága az autópályán jelentősebb, mint a többi balesetnél, de a statisztika – az előbb említettek szerint – nem igazolna egy ilyen szigorítást.”

Az ügyvéd bízik abban, hogy lesznek olyan bölcsek az EU döntéshozói, hogy ezt végiggondolják és nem abban a formában fogadják el az előterjesztést, mint az megismerhető lett. A szakember szerint a módosítás további kiadásokat és adminisztrációs terheket róhatna az európai járművezetők.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Jövőre 77 400 milliárd forint sorsáról döntenek Brüsszelben – mutatjuk, hova ömlenek az uniós pénzek!

Jövőre 77 400 milliárd forint sorsáról döntenek Brüsszelben – mutatjuk, hova ömlenek az uniós pénzek!

Az év végére megszületett a döntés a 2026-os uniós költségvetés végleges formájáról. Miközben az Európai Parlament relatíve nagy sikerként könyvelhette el, hogy a tagállamokat sikerült meggyőznie a források növeléséről, az így allokált mintegy 300 millió euró csak töredéke a 200 milliárd euróhoz (77 400 milliárd forinthoz) közelítő jövő évi keretnek. Ugyan a változtatások jelzésértékűek, fontos szem előtt tartani azt is, hogy az összkép relatíve keveset változott a ciklus 2020-as kezdetén elképzeltekhez képest, így cikkünk most tételesen végigmegy azon, hogy mire költ majd az Európai Unió 2026-ban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×