eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 30. vasárnap Zalán
Nyitókép: OcaenGate

Öt hajó, amelyen most a Titan utasainak sorsa múlik

A versenyfutás az idővel már nagyon szoros, a Titan mág vasárnap vesztette el a kapcsolatot kísérőhajójával, a Polar Prince-szel.

96 órával mélybe bocsátását követően elfogy a jármű oxigénellátása: a fedélzetén tartózkodó embereknek ezt követően már nincs elméleti esélyük sem arra, hogy életben maradjanak.

Öt speciális hajó is a helyszínen tartózkodik, ezek próbálják megmenteni a Titant és utasait – írja a CNN.

CCGS John Cabot

A kanadai parti őrség tájékoztatása szerint a hajó "fejlett mélységi szonárral" rendelkezik. A szonár a hanghullámok visszverődését használja tárgyak megtalálására vagy az óceán jellemzőinek feltérképezésére.

Horizon Arctic motoros hajó

A 93,5 méteres kanadai horgonykezelő hajó távvezérelt járművek (ROV) számára kialakított hangárral rendelkezik, ezeknek épített indító- és kiemelőrendszerrel együtt. Sean Leet, a tulajdonos Horizon Maritime Services társalapítója és elnöke elmondta, hogy a hajóra az amerikai hadsereg által szállított távvezérelt járműveket rakodtak. A hajó csütörtökön érkezik a Titanic roncsának közelébe.

L'Atalante kutatóhajó

Ez a francia, 85 méter láb hosszú, többcélú kutatóhajó a Victor 6000-et, egy távirányítású robotot visz a helyszínre. A robot 6000 méter mélyre képes merülni. (A Titanic roncsa 3800 méter mélyen van.) A Victor 6000 képes többek között videós és akusztikus keresési és vizsgálati feladatok elvégzésére, és robotkarokkal rendelkezik, amelyekkel tárgyakat lehet mozgatni.

HMCS Glace Bay

A kanadai haditengerészet 55 méter hosszú partvédelmi hajója orvosi személyzetet és mobil dekompressziós kamrát szállít, amelyre szükség lehet a mélységből felhozott túlélők számára.

Magellan

A Magellan mélytengeri térképező cég távirányítású járműve, amely közel 5800 méter mélységig képes lemerülni, korábban már készített képeket a Titanicról is.

A mentés egyik másik kulcsfontosságú eszköze az amerikai haditengerészet Flyaway Deep Ocean Salvage System (FADOSS) nevű rendszere lehet, mely csörlőhöz hasonlóan működik és képes tárgyak vagy hajók kiemelésére az óceánfenékről akár 6000 méteres mélységből, ami több mint elég ahhoz, hogy elérje a Titanic roncsait.

Mielőtt azonban a FADOSS rendszert használni lehetne, a hajó fedélzetére kell hegeszteni azt, ami akár egy teljes napot is igénybe vehet.

Egy amerikai tisztviselő szerdán arról nyilatkozott, hogy a haditengerészet megpróbál olyan hajót találni és szerződést kötni vele, amely képes a FADOSS hordozására.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Rakonczay Gábor: az ember egóját helyre teszi a természet, ha akarja, ha nem

Rakonczay Gábor: az ember egóját helyre teszi a természet, ha akarja, ha nem

Életveszélyes helyzetekről, a hullámok nagyságáról, a pihenési lehetőségekről, a tervezett sodródásokról, a magával vitt élelmiszerekről, illetve a szükséges kalória- és alvásmennyiségről is beszélt Rakonczay Gábor extrém sportoló, az Atlanti-óceán átevezője az InfoRádió Aréna című műsorában. Arra is felelt, hogy mi választja el az építő egyedüllétet a pusztító, romboló magánytól, s hogy miért vitt magával olvasni könyveket az óceán közepére.

Szakíró: nincs már nagy árkülönbség, megéri elektromos autót venni

Folyamatosan nő a kereslet a villanyautók iránt Magyarországon, elsősorban a használtautó-import élénkült meg – mondta az InfoRádióban Antalóczy Tibor. A villanyautosok.hu főszerkesztője szerint a vállalati e-autó program főleg a kisteherautó-piacnak adott nagy lendületet, de más cégeknek is érdemes pályázniuk március végéig.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 30. 08:36
×
×
×
×