A csoportos kereset szerint a Tesla négy éven át csapta be részvényeseit hamis és félrevezető nyilatkozatokkal, amelyek elhallgatták, hogy technológiái – amelyeket több halálos kimenetelű baleset lehetséges okaként gyanúsítottak – súlyos baleseti és sérülési kockázatot teremtettek.
Az ügy középpontjában az önvezető funkció gyengéiből fakadó pénzügyi következmények állnak: a vállalat részvényeinek árfolyama csökkent, miután a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal és az Értékpapír- és Tőzsdefelügyelet vizsgálatot indított a technológiák miatt – írja a The Guardian.
A részvény árfolyama 2023. február 16-án 5,7 százalékot esett, miután a közlekedésbiztonsági hivatal több mint 362 ezer, teljes mértékben
önvezető béta szoftverrel felszerelt Tesla jármű visszahívását rendelte el,
mivel nem biztonságosak a kereszteződésekben.
"Az alperesek jogellenes cselekedetei és mulasztásai, valamint a vállalat törzsrészvényeinek piaci értékének hirtelen csökkenése következtében a felperesek jelentős veszteségeket és károkat szenvedtek el" – áll a keresetben.
A keresetet Thomas Lamontagne adta be, a Tesla részvényesei számára 2019. február 19-től 2023. február 17-ig terjedő időszakra követel meg nem határozott összegű kártérítést. Zachary Kirkhorn pénzügyi igazgató és elődje, Deepak Ahuja szintén alperes.
Muskot már korábban is beperelték a vállalat részvényeinek értékére ható döntései miatt. Egy perben a részvényesek azt állítják, hogy félrevezető információkat kaptak, amelyek miatt jóváhagyták a milliárdos túlzott mértékű bércsomagját.
A Twittert, a SpaceX-et és a Neuralinket is irányító vezetőnek más cégeit érintő perekkel is szembe kell néznie,
beleértve a Twitter részvényesei által nemrég benyújtott keresetet, amely szerint Musk tettei a közösségi médiavállalat megvásárlásakor hozzájárultak a vállalat árfolyamának ingadozásához.
Elon Musk várhatóan a Tesla március 1-jei befektetői napján a vállalat mesterségesintelligencia-képességeit és a járműkínálat bővítésére vonatkozó terveit fogja népszerűsíteni.