eur:
407.36
usd:
385.06
bux:
77879.1
2024. november 19. kedd Erzsébet
Nyitókép: pixabay

Váratlan megoldáshoz folyamodna Oroszország a légiipari szankciók miatt

Hiába üzemelteti a külföldi lízingcégektől "elorzott" repülőket érvényes légialkalmassági bizonyítvány nélkül, Oroszország már a repülőgépek gyártásának újraindítását tervezi, annyira nincs repülőgépe.

Az Izvesztyija számítása szerint az orosz légitársaságok 980 repülőgépéből 325-et érinthettek a nyugati szankciók. A lap a Flightradar weboldalát elemezve arra jutott, hogy 246 nyugati gyártású gép közül (Boeing, Airbus) 76 legfeljebb 20 napot, 170 pedig legfeljebb hét napot töltött a levegőben – írja az aerotech.hu.

A szankciók hatásaitól sújtott gépek nagy része a moszkvai Seremetyjevói repülőtéren rostokol (116), sok Domogyedovón (25) várakozik.

A gépek közül 155 külföldi lízingcégek tulajdona, és ezeket a büntetőintézkedések értelmében vissza kellett volna adni, de az orosz állam egy rendelettel átvette őket.

A nemzetközi bérbeadó cégek 79 gépet tudtak visszaszerezniük, azokat, amelyek a szankciók bevezetésekor nem Oroszországban tartózkodtak.

Az orosz légitársaságok forgalma márciusban 20 százalékkal csökkent az előző év hasonló időszakához képest.

A várható géphiány miatt Moszkva újra akarja indítani a régi szovjet légibuszok gyártását.

Az orosz társaságok által használt Boeing és Airbus flotta alkatrészellátása megszűnt. Részben emiatt az Európai Bizottság - más légitársaságok mellett - 21 orosz légitársaságot vett repülésbiztonsági listájára, amely azon légitársaságok jegyzéke, amelyek az Európai Unión belül működési tilalom vagy működési korlátozás alá esnek, mert nem felelnek meg a nemzetközi biztonsági előírásoknak. A bizottság hétfői bejelentése szerint sérti a nemzetközi repülésbiztonsági előírásokat, hogy Oroszország márciusban önkényesen átlajstromozta a külföldi tulajdonú légi járműveket, és

engedélyezte érvényes légialkalmassági bizonyítvány nélküli üzemeltetésüket.

"Ez nemcsak a nemzetközi polgári repülésről szóló chicagói egyezmény egyértelmű megsértése, hanem közvetlen biztonsági fenyegetést is jelent" - írták. Nyomatékosították: a bizottság döntése, miszerint működési tilalom alá helyeznek 21 orosz légitársaságot, nem újabb szankció Oroszországgal szemben. "Kizárólag technikai és biztonsági okok alapján határoztunk így, nem keverjük össze a biztonságot a politikával."

Címlapról ajánljuk
Kaiser Ferenc az amerikai rakéták oroszországi bevetéséről: érdemi hatásuk nincs a háborúra

Kaiser Ferenc az amerikai rakéták oroszországi bevetéséről: érdemi hatásuk nincs a háborúra

Sajtóhírek szerint az amerikai elnök jóváhagyta, hogy az ukránok oroszoroszági területekre is csapást mérjenek ATACMS-rakétákkal. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense azt mondta az InfoRádióban, hogy Ukrajna nem kapott annyi rakétát, amennyivel érdemben befolyásolhatná a háború menetét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.19. kedd, 18:00
Hegyi Zsolt
a MÁV Csoport vezérigazgatója
Mégis mit tud egy ATACMS-rakéta és miért okozott ekkora botrányt Oroszországban?

Mégis mit tud egy ATACMS-rakéta és miért okozott ekkora botrányt Oroszországban?

A Kreml éppen hatalmas botrányt kavar abból, hogy az ukrán haderő elkezdett amerikai ATACMS harcászati ballisztikus rakétarendszereket használni területük ellen, pedig aligha lesz ennek jelentős hatása a háború menetére nézve. Egyrészt hiába hívják „ballisztikus rakétának,” egy ATACMS-rendszer távolról sem összehasonlítható például egy Minuteman rakétával, és nem is tud eltalálni olyan célpontokat, melyek elérésére Ukrajna nem volt eddig képes saját fejlesztésű fegyvereivel. De mégis mit tud egy ATACMS-rendszer és miért van körülötte most ekkora diplomáciai balhé? Nézzük meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×