eur:
385.96
usd:
355.44
bux:
0
2024. május 21. kedd Konstantin
A road signs indicating from 120 to 130 as the speed limit
Nyitókép: Yauheni Kazlou/Getty Images

A háború miatt jöhet a sebességkorlátozás a német autópályákon

Az Oroszországtól való importfüggőség leküzdése érdekében országszerte sebességkorlátozásra vonatkozó felhívást tettek közzé.

A német kormánykoalíció két tagpártja, az SPD és a Zöldek is a sebességkorlátozásra vonatkozó felhívásukat hangsúlyozták annak érdekében, hogy gyors ütemben csökkentsék az orosz olajtól való függést – írja a napi.hu.

Julia Verlinden, a Zöldek frakcióvezető-helyettese az általános sebességkorlátozásban látja a megoldást. Ez ugyanis egyszerűen bevethető és azonnal segítene a drága energia megtakarításában, ráadásul hozzájárulna a közúti biztonság növeléséhez és az éghajlatvédelemhez is.

A szövetségi közlekedési minisztérium parlamenti államtitkára, Daniela Kluckert (FDP) viszont elutasította a sebességkorlátozásra vonatkozó követelést, ehelyett a tömegközlekedési jegyárak csökkentésével a terhek enyhítésére koncentrálna. A korlátozás nélküli száguldás a német autópályákon fontos téma volt a koalíciós tárgyalásokon is, a szociáldemokraták és a Zöldek megszüntették volna ezt az Európában egyedülálló szabályozást, de a szabaddemokraták akkor is ragaszkodtak hozzá.

Környezetvédelmi szervezetek egyébként már régóta követelik az általános sebességkorlátozás bevezetését Németországban. Jürgen Resch, a Német Környezetvédelmi Segélyszervezet (DUH) országos igazgatója nemrégiben 100-as sebességkorlátozást követelt az autópályákon, 80-asat a városokon kívül és 30-asat a városokban. "A sebességkorlátozás csökkenti az Oroszországtól való olajfüggőséget, és évente 3,7 milliárd liter gázolajat és benzint, valamint 9,2 millió tonna szén-dioxidot takarít meg" – mondta.

A Greenpeace elemzése szerint az autópályákon a sebesség 100 kilométer/órás sebességre való korlátozása Németország olajimportjának mintegy 2 százalékát takarítaná meg.

A Szövetségi Környezetvédelmi Hivatal (UBA) számításai szerint ha a járművezetők az autópályákon legfeljebb 100 kilométer/órás sebességre, a lakott területeken kívüli utakon pedig 80 kilométer/órás sebességre csökkentenék a sebességüket, az mintegy 2,1 milliárd liter fosszilis üzemanyagot takarítana meg – még akkor is, ha nem mindenki tartja be a szabályokat. Ez a közlekedési ágazatban felhasznált üzemanyag mintegy 3,8 százalékának azonnali megtakarítását eredményezné.

Címlapról ajánljuk
Rusvai Miklós: tehén fertőzött meg embert madárinfluenza-vírussal, és ez nem jó jel

Rusvai Miklós: tehén fertőzött meg embert madárinfluenza-vírussal, és ez nem jó jel

Egy tehéntől kapta el a madárinfluenza vírusát egy tejtermelő az Amerikai Egyesült Államokban. A fertőzést idejében megállították, ezért a gazda megúszta egy szemgyulladással; még felső légúti tünetek sem alakultak ki nála. Ez az első bizonyított eset, hogy a H5N1 szarvasmarháról emberre terjedt át, emberről emberre viszont még mindig soha – mondta az InfoRádió által megkérdezett víruskutató.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Nem a gépek veszik el a munkánkat, hanem akik jól használják azokat

Nem a gépek veszik el a munkánkat, hanem akik jól használják azokat

Több felmérés is azt mutatja, hogy a vállalatok nagy részének már van tapasztalata a generatív AI megoldásokkal, amitől hatékonyságnövelést és költségcsökkentést várnak, de a válaszokból az is kiderül, hogy a legtöbben nem tudják, hogy milyen úton induljanak el, hogyan építsék azt be a szervezet mindennapi működésébe. Kovács Gyula, az AI-szolgáltatásokat nyújtó Neuron Solutions ügyvezetője szerint fontos, hogy a munkavállalók megértsék: az AI nem a munkájukat veszélyezteti, a „fenyegetés” inkább abban áll, hogy olyan emberek veszik el a munkájukat, akik jobban használják a gépeket.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×