eur:
410.55
usd:
391.87
bux:
79822.75
2024. november 25. hétfő Katalin
Mentőalakulatok tagjai a Karacsiban történt repülőgép-baleset helyszínén 2020. május 22-én, miután nem sokkal a landolás előtt lakónegyedre zuhant egy utasszállító repülőgép. A pakisztáni légitársaság A320 típusú gépének a fedélzetén hétfős legénység, valamint 99 utas tartózkodott a szerencsétlenség idején, senki nem élte túl a balesetet.
Nyitókép: MTI/EPA/Sahzaib Akber

Videóra vette egy másik gép utasa a pakisztáni repülőgép-balesetet

Közben kiderült, hogy legalább egy ember túlélte a Karacsi mellett történt tragédiát a pakisztáni hatóságok bejelentése szerint, noha a város polgármestere korábban azt mondta, mindenki meghalt a gép fedélzetén.

Egyelőre megoszlanak az értesülések a túlélők számáról. A Reuters hírügynökség pakisztáni kormányzati forrásokra hivatkozva egy túlélőről adott hírt, aki Szind tartomány államminisztere, Murád Ali Sah szerint a Pandzsábi Bank (Bank of Punjab) elnöke, és jelenleg kórházban ápolják.

Az AP és a dpa hírügynökség a polgári repülési hatóság bejelentésére hivatkozva két túlélőről tesz említést. Az AP egy helyi televíziós csatornát is megemlít, amely szerint a szerencsétlenséget három, az első sorban ülő utas élte túl.

Szumejr Ali Nizámi, a pakisztáni légitársaság egyik munkatársa nem zárta ki, hogy további túlélőkre bukkannak.

Egy mentőcsoport azt közölte, hogy

már több mint 40 holttestet találtak, a mentési munkálatok jelenleg is folynak.

A szerencsétlenség után nem sokkal a helyszínre érkezett a hadsereg több alakulata és a tűzoltóság is.
A pakisztáni légitársaság A320 típusú, Lahorból Karacsiba tartó utasszállító repülőgépe pénteken, nem sokkal landolás előtt zuhant rá a karacsi Dzsinnah nemzetközi repülőtér mellett lévő lakónegyedre, ahol tűz ütött ki. Egyelőre nem tudni, hogy a sűrűn lakott területen vannak-e áldozatai a balesetnek, több ház súlyosan megrongálódott.

Noha korábban azt közölték, hogy a gépen összesen 106 ember volt, a pakisztáni légügyi hatóság bejelentése szerint 98 utas és hétfős legénység volt a fedélzeten.

A téves információt Abdusz-Szattár Hokar, a pakisztáni polgári repülési ügynökség (PCAA) szóvivője a baleset nyomán kialakult káosszal magyarázta.

A szerencsétlenség után nem sokkal Karacsi polgármestere közölte, hogy a gép fedélzetén mindenki meghalt. A pakisztáni légitársaság szóvivője, Abdullah Hán a CNN hírtelevíziónak azt mondta, hogy a baleset előtt a pilóta - miután megkapta a leszállási engedélyt - vészjelzéseket adott le. A PCAA egyik magas rangú tisztségviselője a Reuters hírügynökségnek azt mondta, hogy egyelőre nem tudják biztosan, mi okozta a szerencsétlenséget, de elképzelhetőnek tartotta, hogy a repülőgép futóművei nem nyíltak ki.

Pakisztán március közepén, a koronavírus-járvány terjedését lassítandó leállította a légi forgalmat. A belföldi járatokat ezen a héten, nem sokkal a ramadán böjti hónap végét jelző többnapos ünnep előtt indította újra, egyebek között azért, hogy az egymástól sokszor messze élő családtagok ezekben a napokban együtt lehessenek.

Közbe megjelent az egyik közösségi oldalon egy videó, amit egy másik, felszálló repülőgép utasa készített. A felvételen nagy por és füst látszik a becsapódás utáni pillanatokban.

Imran Hán pakisztáni miniszterelnök a Twitter közösségi oldalon részvétét fejezte ki a halálos áldozatok családtagjainak, és hozzátette, hogy vizsgálatot rendelt el.

Címlapról ajánljuk
„Helyettünk is hős” – Megnyílt a Puskás Múzeum

„Helyettünk is hős” – Megnyílt a Puskás Múzeum

"A magyar futball öröksége kötelez és muníciót is ad nekünk" – mondta a megnyitón Orbán Viktor miniszterelnök, Puskás Ferencet a magyar futballisták és minden 10-esek példaképének nevezve, akiről Czibor Zoltán azt mondta: "ha az Öcsi egyszer belerúgott a labdába, abból két gól lett".
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Az innovációs ökoszisztéma felrázása érdekében új vezetői posztot is bevet az NKFI Hivatal

Az innovációs ökoszisztéma felrázása érdekében új vezetői posztot is bevet az NKFI Hivatal

A Kutatási Kiválósági Tanácsban (KKT) október 1-jétől betöltött elnöki pozíciója mellett az innovációra és tudománypolitikára fordított hazai költségvetési források fő allokátorának számító Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFI Hivatal) tudományos társelnöki feladatkörét is ellátja Domokos Péter. Az NKFI Hivatal új vezetői pozíciójáról, illetve a két tisztség együttes betöltésének előnyeiről magát Domokos Pétert, illetve az NKFI Hivatal elnökét, Kiss Ádámot kérdeztük. A páros interjúból kiderül az is, hogy a Domokos Péter szerint miért volt szükség az OTKA átalakítására. A KKT elnöke arról is beszélt, hogy az első ízben meghirdetett Research Grant Hungary program keretében azon dolgoznak, hogy több neves külföldi és külföldön dolgozó kiemelkedő magyar kutatót csábítsanak Magyarországra, akik jövőre hazai intézményekkel közösen fognak kutatási projekteken dolgozni. Az NKFI Hivatal elnöke a K+F-ráfordítások kapcsán azt emelte ki, hogy szemléletválásra van szükség ahhoz, hogy a magyar gazdaság versenyképességét alapvetően befolyásoló kutatásfejlesztési és innovációs finanszírozás az 1-1,5% közötti GDP-arányos sávból a Budapesti Deklarációban is megfogalmazott 3%-os szintre emelkedjen, és hosszú távon, kiszámíthatóan ott is maradjon, vagy akár a fölé nőjön. Hivatala legfőbb feladatának a költségvetési forrásokból lebonyolított programok és projektek magas színvonalú minőségbiztosítását nevezte. A következő időszak legfontosabb céljának az innovációs szereplők minden eddiginél szorosabb összekapcsolását, valamint az egyetemeken, kutatóintézetekben elért kutatási eredmények szisztematikus felkarolását tekinti. Ezt a munkát támogathatja az eddig öt hazai egyetem mellett létrehozott technológiai transzfercégek (TTC-k) tevékenysége is. Kiss Ádám arról is beszámolt, hogy az NKFI Hivatal még idén meghirdeti a 15 milliárdos keretösszegű nagyvállalati innovációs programot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×